تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۶۰۷۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مرتضوی:

‌می‌توان محوریت اقتصاد را از نفت به معدن تغییر داد

‌می‌متالز - معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: امیدوار هستیم در آینده نه چندان دور اقتصاد کشور از محوریت نفت به محوریت معادن تغییر ریل دهد و این امر امکان پذیر است.

به گزارش می‌متالز، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور عصر روز سه شنبه در جریان سفر یک روزه به استان خراسان جنوبی که به منظور نظارت و پیگیری بر اجرای مصوبات استانی و دستورات رئیس جمهور پیرامون این استان انجام شد، از قنوات اربعه نوفرست واقع در بیرجند بازدید کرد.

قنوات اربعه روستای نوفرست به نمایندگی از ۱۲۹ قنات استان به طول ۴۰ کیلومتر از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور و با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور سید صولت مرتضوی امروز به بهره برداری رسید.

مرتضوی در جریان این بازدید اظهار داشت: برای من جای توفیق داشت که به استان خود یعنی خراسان جنوبی حضور پیدا کنم. روستا‌های خراسان جنوبی روستا‌های الگوی زندگی هستند که مردمی سخت کوش، قانع و پرکار دارند.

وی افزود: این جمعیت زیبنده خدمت هستند و ما هرچه توان داریم باید طبق اخلاص بگذاریم و تقدیم ملت عظیم و بزرگ ایران کنیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ای در کشور بیان کرد: در اصلاح طرح اقتصادی حدود ۵۰۰ شبکه بیگانه و معاند شیطنت کردند تا توفیقات را به نقطه ضعف تبدیل کنند، اما مردم فهیم، بزرگوار، خردمند، شهید داده و تابع ولایت تمام دسیسه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

مرتضوی افزود: استان خراسان جنوبی گل سرسبد است. روز گذشته از محضر رئیس جمهور برای این سفر کسب اجازه کردم و او سلام گرم خود را خدمت مردم این استان ابلاغ کرد.

وی در رابطه با برنامه دولت برای تامین آب در استان خراسان جنوبی؛ تصریح کرد: مطالعاتی در راستای تامین آب در استان انجام شده است. برخی از نقاط مرزی ما دارای ساختار مناسب هستند و همچنین امکان انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس ممکن است. امید داریم روزی وارد استان خراسان جنوبی شویم و در پاسخ تعداد جمعیت استان، رقم ۳ میلیون نفر اعلام شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان با بیان اینکه یکی از مزیت‌های استان خراسان جنوبی منابع موجود در آن از جمله معادن این استان است، گفت: امیدوار هستیم در آینده نه چندان دور اقتصاد کشور از محوریت نفت به محوریت معادن تغییر ریل دهد و این امر امکان پذیر است.

صولت مرتضوی صبح امروز با استقبال «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی، وارد این استان شد و در جریان آخرین وضعیت برخی از مصوبات و طرح‌های پیرامون توسعه شهری در این استان قرار گرفت.

معاون اجرایی رئیس جمهور در این سفر پس از دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، از روند احداث پروژه باند دوم محور بیرجند - قائن، خط ریلی راه آهن بیرجند - قائن - یونسی، بخش منابع مدول دوم پروژه تصفیه خانه فاضلاب بیرجند و پروژه توسعه مخابراتی استان خراسان جنوبی بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده