تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۷:۰۳
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۶۱۰۴
سرویس خبر : زمین شناسی

برگزاری نخستین کنفرانس ملی پژوهش‌های دانش بنیان در علوم‌زمین در شهر اهواز

می‌متالز - نخستین کنفرانس ملی پژوهش‌های دانش بنیان در علوم زمین با حضور استادان و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و دولتی کشور برگزار شد.
برگزاری نخستین کنفرانس ملی پژوهش‌های دانش بنیان در علوم‌زمین در شهر اهواز

به گزارش می‌متالز، نخستین کنفرانس ملی پژوهش‌های دانش بنیان در علوم زمین به همت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان و با همکاری اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی جنوب غربی و دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور استادان و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و دولتی کشور برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این همایش مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی جنوب غرب در سخنرانی کلیدی خود به بررسی توانمندی‌های ژئوتوریسمی خوزستان پرداخت و ضمن بر شمردن ژئوسایت‌های بالقوه در بخش‌های مختلف این استان گفت:  ژئوپارک‌ها از طرف یونسکو حمایت معنوی شده و قصد آن منفعت مالی جامعه میزبان است و در شرایطی که کارآفرینی یک از اولویت‌های کشور ما است هر ژئوپارک می‌تواند چندین شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

مهندس علی اژدری به نمونه‌های خارجی ژئوپارک‌ها به ویژه ژئوپارک‌های کشور چین اشاره کرد و گفت: تا سال 2018 در 38 کشور جهان 140 ژئوپارک ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی ژئوتوریسم استان خوزستان در اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی جنوب غرب در حال انجام است و به زودی مطالعات فاز اول آن به پایان خواهد رسید.

لازم به ذکر است کارشناسان اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی جنوب غرب به عنوان داور مقالات در برگزاری همایش همکاری داشتند.

همچنین محورهای ویژه نخستین کنفرانس ملی پژوهش‌های دانش بنیان در علوم‌زمین روش‌های نوین اکتشاف و بهره‌برداری، مخاطرات زمین‌شناسی، زمین‌شناسی مهندسی و زیست‌محیطی، اصلاح‌کننده‌های معدنی خاک و مالچ‌های معدنی و کاربرد بیوفناوری و نانوفناوری در علوم زمین و معدن عنوان شده است.

عناوین برگزیده