تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۶۳۵۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تصویب اجرای ۴۵ طرح عمرانی و صنعتی در بیجار

‌می‌متالز - ۴۵ طرح عمرانی با اعتباری بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان، بزرگترین سرمایه گذاری استان در بخش پتروشیمی و فولاد و بازنگری در تخصیص آب سد تالوار از مهم‌ترین مصوبات سفر استاندار به شهرستان بیجار بود.

به گزارش می‌متالز، استاندار کردستان در جلسه شورای اداری بیجار گفت: سد تالوار جزو مطالبات جدی مردم شهرستان و بخش چنگ الماس است و ما پیگیر بازنگری در تخصیص آب سد برای این منطقه هستیم.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: به نگاه ویژه رئیس جمهور در خصوص تخصیص حق آبه سد تالوار خوشبین هستم و امید است با سفر رئیس جمهور به کردستان اتفاقات مثبتی در این زمینه رقم بخورد.

زارعی کوشا با اشاره به تصویب اجرای ۴۵ طرح با اعتبار ۵۴۱ میلیارد تومان در شورای اداری شهرستان بیجار گفت: بخشی از این طرح‌ها، طرح‌های نیمه تمام قبلی هستند و در مجموع طی ۲ سال انجام می‌شوند.

وی با بیان اینکه مردم بیجار در انتخابات سال گذشته با حضور حماسی و حداکثری برای کردستان افتخار آفریدند و بیش از ۷۰ درصد مشارکت کنندگان به رئیس جمهور منتخب رأی دادند، گفت: امروز ما مسوول و خادم مردم هستیم.

زارعی کوشا طرح زنجیره فولاد و احداث پتروشیمی بعثت را از جمله طرح‌های تحول آفرین در اقتصاد و اشتعال شهرستان بیجار نام برد و گفت: برای سفر رئیس جمهور پنج طرح پیشران برای استان تعریف شده که عمده آن‌ها متعلق به شهرستان بیجار است.

استاندار کردستان گفت: بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ کردستان در پتروشیمی بعثت انجام می‌شود که با اشتعال‌زایی مستقیم برای ۸۰۰ نفر می‌تواند سیمای شهرستان را متحول و در اقتصاد استان اثرگذاری قابل توجهی داشته باشد.

افتتاح کارخانه دام و طیور در روستای نوبهار، بازدید پروژه آبرسانی از سد سیازاخ به یاسوکند و روستا‌های مسیر و بازدید از طرح چهار بانده کردن جاده بیجار به دیواندره نیز از برنامه‌های دیگر سفر استاندار کردستان به شهرستان بیجار بود.

استاندار کردستان همچنین بعد از ظهر روز شنبه در چندین نشست تخصصی با فعالان سیاسی اجتمایی شهرستان بیجار، کارگروه مسکن شهرستان، کارگروه اشتغال و ملاقات با عموم مردم شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده