تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۶۴۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل و ارزیابی طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد

می متالز - با هدف بررسی ابعاد مختلف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد نشستی با حضور مدیران و کارشناسان این منطقه و اعضای شورای پژوهش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.
تحلیل و ارزیابی طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد

به گزارش می متالز، در این نشست تخصصی، مقوله هایی مانند اهداف، صنایع پیش بینی شده، مطالعات بازار، ظرفیت صنایع، متغیرهای تاثیر گذار بر طرح، مراحل اجرایی و عملیاتی و فرایند اخذ مجوزهای قانونی  مورد کنکاش قرار گرفت.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در این ارتباط ضمن تبیین  فعالیت و عملکرد این مجموعه از تلاش های صورت گرفته برای انطباق فعالیت ها با برنامه ها، اهداف و خط مشی ها گزارشی ارایه کرد.
محمد آشفته آج بیشه با دعوت از مدیران حاضر در این نشست برای بازدید میدانی از سایت منطقه لامرد گفت:  خدمات و عملکرد در این منطقه  همراستا با اهداف اقتصاد مقاومتی و در پیوند با  اسناد بالا دستی تعریف و به اجرا در آمده است.
وی از تکمیل زیر ساخت ها، ایجاد  محورهای مواصلاتی و دسترسی، شروع عملیات اجرایی بندر پارسیان، گازرسانی به صنایع،تکمیل شبکه فیبر نوری، تامین و انتقال آب مورد نیاز صنایع  و برخورداری از برق پایدار مورد نیاز به عنوان اهم اقدامات  در مسیر  بستر سازی برای توسعه منطقه متبوعش خبر داد.
در این نشست مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با طرح سوالات و تشریح دیدگاههای خود اظهار امیدواری کردند در طرح جامع این منطقه همه زوایای توسعه ای و در چارچوب استانداردهای ملی و بین المللی  در نظر گرفته شود.
مدیر دفتر برنامه ریزی، بودجه و سرمایه گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: با عنایت به شرایط خاصی که در آن قرار داریم  انتظار می رود از همه ظرفیت ها و توانمندی های منطقه ای برای به ثمر رسیدن اهداف ایجاد این منطقه  استفاده بهینه و مطلوب شود.
محمدرضا عبدالرحیمی افزود: مباحث شاخص های کلان سیاسی و اقتصادی و توجه به چشم اندازها در محیط رقابتی ایجاب می کند تا  عملکردهایمان منجر به بهبود فرایندها شود.
بر پایه این گزارش سایر مدیران  و کارشناسان نیز به بیان نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس واقع است و میزبان صنایعی مهمی چون آلومینیوم است.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده