تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۴
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۶۴۸۷۷
سرویس خبر : انرژی

تاکید اوپک‌پلاس بر افزایش ۶۴۸ هزار بشکه‌ای تولید نفت

‌می‌متالز - وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو ائتلاف اوپک‌پلاس با انتشار بیانیه‌ای در سی‌امین نشست خود با توجه به شرایط کنونی بازار نفت و اجماع درباره چشم‌انداز آن تصمیم گرفتند تولیدشان در ماه اوت روزانه ۶۴۸ هزار بشکه افزایش یابد.

به گزارش می‌متالز، سی‌امین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو اوپک و غیراوپک روز (پنجشنبه، نهم تیرماه) به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

پس از جمع‌بندی رسمی سی‌امین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک (ONOMM) کشور‌های عضو ائتلاف اوپک‌پلاس بر موارد زیر تأکید کردند:

تصمیم دهمین نشست وزیران کشور‌های عضو اوپک و غیراوپک (۱۲ آوریل ۲۰۲۰) که پس از آن در نشست‌های بعدی از جمله در نوزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس (۱۸ ژوئیه ۲۰۲۱) هم تأیید شده بود، مورد تأکید قرار گرفت.

برنامه تسهیل توافق کاهش تولید و سازوکار تعدیل ماهانه تولید - که در نوزدهمین و بیست‌ونهمین نشست وزیران اوپک پلاس تصویب شده بود - دوباره تأیید و بر اساس آن مقرر شد مجموع عرضه ماهانه اوپک‌پلاس در اوت ۲۰۲۲، ۶۴۸ هزار بشکه افزایش یابد.

در این نشست بر اهمیت حیاتی پایبندی کامل به سهمیه تولید اعضا و سازوکار جبران تخطی‌ها مطابق بیانیه پایانی پانزدهمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس تأکید شد.

در پایان مقرر شد سی‌ویکمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو اوپک و غیراوپک موسوم به ائتلاف اوپک‌پلاس سوم اوت ۲۰۲۲ (چهارشنبه، ۱۲ مردادماه) برگزار شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده