تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۶۵۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حمایت فعالان معدنی از نمایشگاه Simex کرمان

می متالز - سنگ آهن، نوعی سنگ معدنی حاوی فلز آهن است. سنگ آهن از کانی‌های مختلفی تشکیل می‌شود که مهم‌ترین آن، مگنتیت و هماتیت است.
حمایت فعالان معدنی از نمایشگاه Simex کرمان

به گزارش می متالز، در ایران بهره‌برداران معدنی به دلیل هزینه زیاد پرعیارتر کردن سنگ آهن هماتیت نسبت به مگنتیت، تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری در این زمینه از خود نشان نداده‌اند اما از آنجایی که ذخایر ما در این زمینه قابل توجه است نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت.
از این‌رو فعالان بخش‌خصوصی برای فعلیت بخشیدن به ظرفیت‌های سنگ‌آهن هماتیت در کشور، اقدام به جذب سرمایه‌گذاری در این بخش کردند. در همین زمینه، نشست تخصصی ضرورت انقلاب در اکتشاف سنگ‌آهن، ۲۵ دی امسال در محل نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق کرمان باحضور فعالان این بخش برگزار خواهد شد.

 

بومی‌سازی قطعات و تجهیزات

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با اعلام حمایت قاطع از برگزاری نمایشگاه زنجیره تامین فولاد کرمان‌سیمکس ۲۰۱۹ بومی‌سازی ساخت قطعات و تجهیزات در استان کرمان را از اولویت‌های این مجتمع دانست و بر افزایش آگاهی از فعالیت‌های بخش معدن و صنایع معدنی در برنامه‌های توسعه‌ای خود تاکید کرد.
ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، درباره استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معدنی استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان به واسطه برخورداری از سهم ۲۰ درصدی ذخایر سنگ‌آهن و همچنین حضور شرکت‌های بزرگ زنجیره فولاد، به عنوان قطب معدنی کشور شناخته می‌شود. بنابراین برای استفاده از این ظرفیت‌ها لازم است ضمن حمایت‌های متولیان وزارت صنعت، معدن و تجارت، از توانمندی‌های فنی و مهندسی صنایع استان نیز بهره گرفت.
وی بومی‌سازی ساخت قطعات و تجهیزات در استان کرمان را از اولویت‌های گل‌گهر دانست و گفت: در راستای تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز، گل‌گهر ریسک ناشی از تهیه مواد اولیه ساخت قطعات را تقبل کرده و با اولویت قرار دادن شرکت‌ها و صنایع مستقر در استان کرمان نسبت به امضای قرارداد خرید در صورت رعایت استانداردهای تعیین شده، اقدام می‌کند.
تقی‌زاده همچنین از حمایت قاطع مجموعه در مدیریت خود از نمایشگاه زنجیره تامین فولاد کرمان‌سیمکس ۲۰۱۹ خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت نمایشگاه در ارائه و شناسایی توانمندی‌های فنی و مهندسی صنایع داخلی استان، مجموعه گل‌گهر حمایت از نمایشگاه را به منظور افزایش آگاهی‌ از فعالیت‌های بخش معدن و صنایع معدنی در برنامه‌های توسعه‌ای خود قرار داده است.
به گفته وی، ارائه و شناسایی توانمندی‌های فنی و مهندسی صنایع داخلی استان، از مزایای نمایشگاه «سیمکس» است.

 

ایجاد انقلاب در حوزه اکتشاف سنگ‌آهن گریزناپذیر است

 در همین زمینه، رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران با توجه به اهمیت موضوع و نگرانی‌ مطرح شده در زمینه تامین سنگ‌آهن واحدهای فولادی در چشم‌انداز ۱۴۰۴ از برگزاری نشستی تخصصی با عنوان «ضرورت انقلاب در اکتشاف سنگ‌آهن» در نخستین روز از نمایشگاه زنجیره فولاد کرمان‌سیمکس در ۲۵ دی خبر داد.
مهرداد اکبریان، با تاکید بر لزوم ایجاد انقلاب در اکتشاف سنگ‌آهن اظهار کرد: در شرایط کنونی و با توجه به برخورداری از ذخایر بالقوه سنگ‌آهن، ایجاد انقلاب در حوزه اکتشاف سنگ‌آهن گریزناپذیر بوده و مهم‌ترین شاخصه در راستای تحقق اهداف فولادی در افق ۱۴۰۴ به شمار می‌رود.
وی در ادامه، به برگزاری نشست تخصصی در نمایشگاه زنجیره فولاد کرمان‌سیمکس اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع و نگرانی‌های مطرح شده در زمینه تامین سنگ‌آهن واحدهای فولادی در چشم‌انداز ۱۴۰۴، نشستی تخصصی با عنوان «ضرورت انقلاب در اکتشاف سنگ‌آهن» در نخستین روز نمایشگاه زنجیره فولاد کرمان‌سیمکس در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان برگزار می‌شود که انتظار می‌رود نقطه عطفی در راستای توسعه اقتصادی کشور باشد.

 

حمایت از نمایشگاه زنجیره فولاد کرمان

 مدیر روابط عمومی شرکت گهر زمین نیز با اعلام حمایت گهر زمین از نمایشگاه سنگ آهن و زنجیره تامین فولاد کرمان‌سیمکس ۲۰۱۹ گفت: شرکت گهر زمین توجه به بومی‌سازی را در اولویت کاری خود قرار داده و همچنین در حاشیه نمایشگاه کرمان با هم‌اندیشی و تعامل با سایر شرکت‌های فعال در زنجیره تامین فولاد، سعی در افزایش نقش خود در زنجیره تامین فولاد و همکاری با سایر شرکت‌ها در شرایط تحریم دارد.
بابک رحیمیان، مدیر روابط عمومی شرکت گهر زمین، گفت: استان کرمان به عنوان قطب معدنی کشور، شناخته شده و از ظرفیت زیاد ذخایر سنگ‌آهن برخوردار است. از سوی دیگر شکل‌گیری زنجیره تامین فولاد در کنار معادن استان، اهمیت معرفی فعالیت‌های این حوزه که بخشی از آن از سوی شرکت گهرزمین در حال انجام است را دو چندان می‌کند. از این رو برگزاری رویداد تخصصی سیمکس در استان کرمان بسیار مهم است و می‌تواند موثر باشد.
وی در ادامه افزود: در شرایط تحریم، ضرورت معرفی و فعال‌سازی توانمندی‌های صنایع معدنی، بیش از پیش احساس می‌شود و انتظار می‌رود با برپایی چنین رویدادی در استان کرمان بتوان مردم و مسئولان را با اهمیت بخش معدن و فعالیت‌های انجام شده در این حوزه آشنا کرد و به روند توسعه‌ای در این بخش شتاب بخشید. از این رو گهر زمین در نمایشگاه زنجیره تامین فولاد کرمان با تمام توان شرکت خواهد کرد. رحیمیان، تولید ۱۰ میلیون تنی گندله و ۱۰ میلیون تنی کنسانتره را از برنامه‌های شرکت گهر زمین دانست و گفت: در راستای تحقق اهداف تولید در سال آینده، پروژه ۵ میلیون تنی گندله‌سازی شرکت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، در حالی که هم‌اکنون ۲ خط کنسانتره‌سازی ۲ میلیون تنی در مجموع با ظرفیت ۴ میلیون تن در این شرکت فعال است.
رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران از برگزاری نشست تخصصی در حاشیه نمایشگاه زنجیره فولاد کرمان خبر داد.
گفتنی است نخستین نمایشگاه زنجیره تامین فولاد و ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته - ‌سیمکس، ۲۵ تا ۲۸ دی امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان با هدف افزایش تعاملات تولیدکنندگان و فعالان زنجیره فولاد و همچنین نمایش آخرین دستاوردهای این حوزه با حضور بزرگان صنعت برگزار خواهد شد.

عناوین برگزیده