تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۶۷۸۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سنگ آهن همزمان با رشد صادرات چین

‌می‌متالز - منابع خبری گزارش دادند که در روز چهارشنبه پس از آن که داده‌های منتشر شده نشان داد صادرات چین در ماه ژوئن با سرعتی سریعتر از حد انتظار رشد کرده است، قیمت سنگ آهن افزایش یافت.

ارزیابی بازار سنگ آهن

به گزارش می‌متالز، قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد وارداتی به شمال چین با ۳.۷۲ درصد افزایش به قیمت ۱۰۸.۹۱ دلار در هر تن تغییر کرد.

در همین حال، پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن، برای تحویل در سپتامبر، در بورس کالای دالیان چین، پس از کاهش ۳.۹ درصدی به پایین‌ترین میزان خود نسبت به ۲۸ فوریه، ۱.۵ درصد افزایش یافت و با ۷۳۲ یوان در هر تن در روز به پایان رسید.

همچنین، صادرات چین در ماه ژوئن با سریع‌ترین سرعت خود در پنج ماه گذشته رشد کرد، در حالی که مقامات بانک مرکزی گفتند چین حمایت‌های سیاسی از اقتصاد آسیب دیده داخلی را افزایش خواهد داد و محیط مساعد برای بهبود را تضمین خواهد نمود.

کاهش واردات سنگ آهن چین

بر اساس داده‌های منتشر شده، چین در ماه گذشته ۸۸.۹۷ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که با کاهش ۰.۵ درصدی نسبت به ۸۹.۴۲ میلیون تن در ژوئن ۲۰۲۱ رسید.

دانیل هاینس، استراتژیست ارشد کالایی ANZ در این زمینه گفت: «استراتژی چین برای مقابله با کووید صفر، این نگرانی را ایجاد کرده که حتی بسته محرک مالی عظیمی که دولت آماده می‌کند، تأثیر کمی بر تقاضا برای فولاد و سنگ آهن در میان محدودیت‌های جاری خواهد داشت».

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده