تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۶
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۶۸۱۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

روایتی از «رئیسی، دوست‌داریم، رئیسی دوست‌داریم» گفتن‌های کارگران هپکو/ فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد

‌می‌متالز - ماه‌ها بود در انتظار چنین روزی بودند، استقبال از کسی ناجی نان و کار و از همه مهم‌تر عزت و استقلال‌شان شده بود، کارگران هپکو را می‌گویم، آن‌ها که دیروز پروانه‌وار به دور رئیس جمهور می‌چرخیدند و واژه «رئیسی، دوست‌داریم، رئیسی دوست‌داریم» را لحظه‌ای از زبانشان قطع نمی‌کردند.

به گزارش می‌متالز، جای جای سوله‌های بزرگ و کوچک شرکت را آب و جارو کردند، شادی از برق چشمانش موج می‌زند، حس زیبای قدرشناسی در چهره‌شان نقش بسته بود.

ماه‌ها بود در انتظار چنین روزی بودند، استقبال از کسی ناجی نان و کار و از همه مهم‌تر عزت و استقلال‌شان شده بود، کارگران هپکو را می‌گویم، آن‌ها که دیروز پروانه‌وار به دور رئیس جمهور می‌چرخیدند و واژه «رئیسی، دوست‌داریم، رئیسی دوست‌داریم» را لحظه‌ای از زبانشان قطع نمی‌کردند.

نمی‌دانم ناجی این کارگران آن لحظه که قدم در سوله‌های تاریک از نور، اما روشن از امید و انگیزه هپکو نهاد، با دیدن عشق‌ورزی کارگران هپکو چه حسی داشت، من اگر بودم لحظه‌ای اشک امانم نمی‌داد، که قطعا این غرور مردانه رئیس‌جمهور بود که جلوی اشک چشمانش را گرفت، اما نیک می‌دانم از برق شادی نگاه کارگران هپکو در دلش غوغایی از شادی به پا شد.

شاید هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد سفر دیروز رئیس جمهور به دیار آفتاب، تحت شعاع استقبال گرم و بی‌نظیر کارگرانی قرار گیرد که تا سال گذشته نگران کار و نانشان بودند و امروز به برکت رئیس جمهور محبوبشان در اندیشه فکری نو و ایده‌ای جدید برای رونق کارشان.

روایتی از «رئیسی، دوست‌داریم، رئیسی دوست‌داریم» گفتن‌های کارگران هپکو/ فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد


بازدید گرم و بی‌نظیر کارگران هپکو از رئیس جمهور، سفر روز گذشته هیات دولت را به شدت تحت تاثیر قرار دارد و ناخودآگاه موجب شد مقایسه‌ای بین روز‌های تلخی که بر کارگران این شرکت در دولت قبل گذشته بود، با این استقبال از ذهن‌ها بگذرد.

در بازدید روز گذشته آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی از شرکت هپکو شعار «رئیسی، دوستت‌داریم، دوستت داریم» کارگران لحظه‌ای متوقف نمی‌شد، بنر‌های متعدد «رئیسی مرسی، رئیسی سپاس» که در جای جای شهر نصب شده بود، حس زیبای قدرشناسی کارگران را به خوبی به تصویر کشیده بود.

کارگرانی که در دولت روحانی شعار «رئیس جمهور ما، برس به فریاد ما را سر می‌دادند و خشم و نفرت ناشی از بیکاری و بی‌پولی همه وجوشان را فرا گرفته بود، در دولت رئیسی شعار «رئیسی، دوست‌داریم، رئیسی دوست‌داریم» سر دادند و با صلوات و آرزوی سلامتی وی را بدرقه کردند تا نشان دهند به راستی تفاوت دارد که چه کسی رئیس جمهور باشد!

تعداد بازدید : 0

رئیس جمهور دیروز در بدو حضور در استان مرکزی ابتدا از شرکت‌های هپکو و آذرآب بازدید کرد، وی که پیش از این در تیرماه سال ۹۸ در سفر به استان امام با کارگران این واحد‌ها دیدار و گفتگو کرده و با پیگیری‌های خود در اوج نگرانی و بیکاری کارگران از یک سو و تعطیلی شرکت از سوی دیگر، مشکلات هپکو را برطرف و آن را مجدد احیا کرد، بار دیگر پای درددل کارگران این واحد‌های بزرگ صنعتی نشست و مورد قدرشناسی آن‌ها قرار گرفت.


هپکو در کشور تولید قدرت می‌کند


آیت‌اله رئیسی در بازدید از شرکت هپکوی اراک و آذرآب گفت: «محصولاتی که در داخل کشور از جمله در هپکو ساخته می‌شود به هیچ عنوان نباید از خارج وارد شود، مسائل شرکت‌های تولیدی باید بصورت تخصصی پیگیری و حل شود و افراد غیرمتخصص حق دخالت در این موضوعات را ندارند.

رئیس جمهور با تقدیر از زحمات کارگران و کارکنان هپکو همچنین افزود: هپکو در کشور تولید قدرت می‌کند و نماد غرور و اعتماد به نفس ملی است، دولت در خدمت هر کسی است که در کشور دغدغه تولید داشته باشد.


مشکلات هپکو و آذرآب قابل حل است


رئیسی خصوصی سازی ناموفق و غلط در کنار مدیریت ناصحیح را از عوامل اصلی مشکلات این مجتمع‌های تولیدی برشمرد و بیان کرد: مشکلات واحد‌های تولیدی، چون هپکو و آذراب قابل حل است، مسوولین با همت کارگران و مهندسان تلاش کنند تا مشکلات هپکو حل شود. این کارخانه عظیم می‌تواند با سه برابر ظرفیت فعلی کار کند و دولت مصمم است زمینه تحقق این موضوع را فراهم کند.


بازگشت ظرفیت آذرآب به ۳ هزار نفر


رئیس جمهور در جمع کارگران آذرآب نیز با تاکید بر اینکه در اسرع وقت برای حل مشکلات مدیریتی و سهامداری آذرآب تصمیم گیری خواهیم کرد، اظهار کرد: کارخانه آذرآب را احیا خواهیم کرد و کاری می‌کنیم که ان شاءالله ظرفیت کارگری این کارخانه حداقل به همان ظرفیت سه‌هزار نفر سابق بازگردد.

رئیسی افزود: هپکو و آذرآب نماد‌های غرور ملی و اعتماد به نفس ملی هستند، این واحد‌های تولیدی را احیا می‌کنیم و نمی‌گذاریم بیش از این لطمه ببینند.

رئیس جمهور همچنین در جمع مردم اراک در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد گفت: صنعت این استان به دلیل خصوصی‌سازی‌های نادرست دچار مشکل عدیده‌ای شده است که باید برای برون رفت از این وضعیت کاری جهادی انجام شود.


تمام واحد‌های نیمه‌تعطیل باید فعال شود


رئیسی با اشاره به اینکه در استان مرکزی صنایع نیمه‌تعطیل و تعطیل متعددی وجود دارد، ابراز کرد: البته زیرساخت‌هایی برای فعالان کردن این صنایع موجود است که با تحقق آن‌ها می‌توان زمینه تولید و اشتغال را بیش از پیش در استان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه تمام واحد‌های نیمه‌تعطیل باید فعال شود و تولید و اشتغال رونق بگیرد، اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مهم استان مرکزی مساله بیکاری است و این امر در استانی که مهد صنعت و کشاورزی بشمار می‌رود پسندیده نیست.

کارگران هپکو این روز‌ها مشغول کارند، هرچند همچنان با مشکل واردات و سنگ‌اندازی برخی فرصت‌طلبان و سودجویان و رانت‌خواران به سختی چرخ‌های صنعت را به چرخش در می‌آورند، اما اعتراضات و کف خیابان ریختن‌های آنان در برابر بی‌توجهی‌ها و کارشکنی‌ها و ناتوانی دولت قبل در حل مسائل و مشکلات از یک سو و استقبال گرم و شعار‌های امیدآفرین آنان از رئیس جمهور دولت سیزدهم به واسطه پیگیری برای حل مشکلات و راه‌اندازی مجدد کارخانه، به درستی ثابت کرد که «فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد.»

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند
مهندس نمازی عضو هیات مدیره فولاد اکسین در نشست خبری:

فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند