تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۶۸۸۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

در بازدید اعضای کمیسیون صنایع مجلس از واحد‌های تولیدی استان کرمانشاه چه گذشت؟

‌می‌متالز - اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نخستین روز از سفر دو روزه به استان کرمانشاه از واحد‌های صنعتی بازدید کردند.

به گزارش می‌متالز، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همراه شدند تا چند واحد صنعتی استان را از نزدیک ببینند.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار است در اقامت دو روزه خود در کرمانشاه از واحد‌های صنعتی بازدید کنند و در نشست با فعالان اقتصادی مهمترین مشکلات آن‌ها را بررسی کنند.

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه این گروه در مرحله نخست با ظرفیت‌های استان آشنایی پیدا می‌کنند و در مرحله دوم فعالان اقتصادی در مواردی با مشکلاتی مواجه هستند که ریشه عمده این مشکلات به قوانین مربوط می‌شود.

دارابی رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه اظهار داشت: به منظور ایجاد مشوق معنادار هیچ جایی همچون مجلس و کمیسیون صنایع و معادن در ارتباط با این موضوعات نمی‌تواند کمک‌کننده باشد.

کارخانه تولید کارتن ایستگاه نخست بازدید‌ها بود و علیزاده مدیر واحد کارتن اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد ماشین‌آلات که به طور عمده تعرفه پنج و ۱۰ درصدی دارد بار اضافه‌ای را به سرمایه‌گذار تحمیل می‌کند.

در واحد تولیدی فولاد استان نیز دغدغه مهمی که با مهمانان مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند موضوع تسهیلات و حامل‌های انرژی بود.

شکری مدیر واحد تولیدی فولاد اظهار داشت: درخواست ما این است که حداقل استان کرمانشاه را از قطعی حامل‌های انرژی معاف کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف از این بازدید‌ها این است که گرهی از صنعت استان باز کند.

شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه از دیر مقاصد بازدید امروز بود و رحیمی مدیر این پتروشیمی اظهار داشت: مطالبات ما از وزارت جهاد کشاورزی بود ت بتوانیم با توجه به دریافت این مطالبات از دولت فاز دوم که در راستای اشتغالزایی استان است، گام‌های مؤثری برداشته شود.

طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از منابع در استان وجود دارد و چنانچه مازاد بر آن نیاز باشد پیگیری خواهیم کرد که افزوده شود و بتواند صنعت، معدن و پتروشیمی در استان را تحت پوشش قرار دهد.

برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت از تلاش برای حذف موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار گفت و اظهار داشت: نمایندگان مجلس طرحی را نوشته‌اند که خارج از نوبت در دستور کار دولت قرار بگیرد و معافیت بازگردد یا تعرفه گمرکی در این حوزه به حداقل برسد تا مشکل ورود ماشین‌آلاتی که در کشور تولید نمی‌شود، برای صنایع کاهش یابد.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی فردا و در دومین روز از سفر خود به استان از دو واحد تولیدی دیگر بازدید و با فعالان اقصادی استان نیز دیدار می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده