تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۷۱۵۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
جعفری در مجمع عمومی عادی سالیانه ایمیدرو مطرح کرد:

جذب ۹ میلیارد دلار سرمایه از بخش خصوصی توسط ایمیدرو/ عملیات اجرایی معدن مس جانجا امسال آغاز می‌شود

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو از آغاز عملیات اجرایی معدن مس جانجا طی سال جاری خبر داد و گفت: بهره برداری از این معدن طی سه سال آتی انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری که امروز در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه ایمیدرو سخن می‌گفت، افزود: معدن مس - طلا جانجا توسط یکی از بزرگترین کنسرسیوم‌های بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید. وی گفت: میزان تولید سالانه در فاز نخست این معدن، ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در کنار توسعه معدن جانجا، واحد فرآوری احداث خواهد شد و شرایط برای ایجاد صنایع پایین دست و توسعه اشتغال آن در منطقه کم برخوردار سیستان و بلوچستان فراهم می‌شود. تکمیل طرح‌های نیمه تمام جعفری با اشاره به اقدامات ایمیدرو گفت: برنامه ریزی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در شمار سیاست‌های این سازمان قرار دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: در بخش تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشور، ایمیدرو مشاور انتخاب کرده است تا پس از عارضه یابی؛ اقدامات توسعه‌ای و حمایتی ایمیدرو در اینگونه طرح‌ها اجرا شود. طرح‌های جامع و توسعه در مناطق کم برخوردار وی با اشاره به تهیه طرح‌های جامع فولاد، مس، آلومینیوم و طلا و سرب و روی و زغالسنگ اعلام کرد: مدیریت و توسعه صنایع معدنی با رعایت عدالت صنعتی به ویژه در مناطق کم برخوردار از الزامات این طرح است. شناسایی ذخایر استراتژیک جعفری در خصوص اقدامات و برنامه‌های ایمیدرو در حوزه عناصر استراتژیک گفت: با توسعه اکتشافات و بهره برداری از محدوده‌های اولویت دار، برنامه‌ها در حال اجرا و ذخایر شناسایی شده است.

وی افزود: فراخوان جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در خصوص فرآوری عناصر نادرخاکی انجام می‌شود و اگر طی چند مرحله برگزاری فراخوان، متقاضی برای سرمایه گذاری نبود، ایمیدرو با مصوبه هیات دولت، اقدام به سرمایه گذاری در این خصوص خواهد کرد. جعفری افزود: ایمیدرو تاکنون، ۹ میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی را برای تکمیل طرح‌های این بخش جذب کرده که اشتغال بیش از ۷ هزار نفری را در پی خواهد داشت. به گفته معاون وزیر صمت، از رقم فوق، چهار میلیارد دلار طرح تکمیل شده است.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده