تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۷
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۷۳۵۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بهمئی؛

قول مساعد معاون وزیر صمت برای رفع مشکل ۶ معدن

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت گفت: این معادن که در روستا‌های گنبد بردی، دوپری نظری، قبر قیصر، گودبن، پیرمورد و دره بید واقع شده اند، سلستین تولید می‌شود.

به گزارش می‌متالز، جعفری در بازدید از طرح‌های حوزه صنعت بهمئی، خواستار توجه جدی و برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده برای جلوگیری از پایمال شدن معادن و سرمایه ملی در این شهرستان شد.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه

استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهرستان بهمئی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوبی در زمینه معادن دارد گفت: سال‌ها چشم انتظاریِ مردم این شهرستان در کنار این معادن و سرمایه‌های بزرگ و وعده‌های گوناگون برای راه اندازی، کسب درآمد، اشتعالزایی و جلوگیری از خام فروشی محقق نشد که باید نسبت به تامین حقوق عمومی مردم در این زمینه اقدام شود.

حجت الاسلام سید محمد موحد با بیان اینکه، خام‌فروشی یکی از مشکلات اساسی و بلای جان ثروت‌های ملی از جمله معادن استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهمئی است افزود: معادن سلستین بهمئی با ظرفیت بالقوه استخراج سالانه هزار تن و با درجه کیفی خوب، به لحاظ ارزش صادراتی و ارز آوری اهمیت مهمی در بهبود و شکوفایی اقتصاد شهرستان بهمئی، استان و کشور دارد.

تعداد بازدید : 5

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده