تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۷۴۰۸۷
در دیدار استاندار خراسان جنوبی و مدیر عامل صندوق توسعه ملی مطرح شد:

صندوق توسعه ملی نسبت به انعقاد قرارداد در پروژه راه آهن اقدام کند

‌می‌متالز - در دیدار استاندار خراسان جنوبی و مدیر عامل صندوق توسعه ملی کشور بر اقدام سریع این صندوق در انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل عضو کنسرسیوم بانکی تأمین منابع مالی پروژه راه آهن بیرجند، قاین- یونسی تأکید شد.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت، عصر امروز دوشنبه ۲۱ شهریور در این جلسه، ضمن تشکر از اقدامات صندوق توسعه ملی در پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به راه آهن بیرجند- قاین - یونسی، راهکار‌های تسریع در روند اجرای این پروژه مورد بررسی قرار داد.

وی درخصوص مسایل مطرح شده در این جلسه گفت: این طرح با مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست رئیس جمهور، از شرط رعایت نسبت مالکانه در قرارداد، استثنا شده است که این مساعدت رئیس جمهور محترم، شتاب کار را بسیار افزایش داد.

قناعت ادامه داد: این مصوبه هیات امنای صندوق، روز گذشته توسط رئیس دفتر رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است.

استاندار یادآور شد: با این مصوبه و در حقیقت موافقت هیات امنای صندوق توسعه، امکان عقد قرارداد برای تأمین منابع مالی و اجرای این پروژه مقدور شد.

قناعت با اشاره به مسئله تضامین بانک‌ها از دولت در پروژه راه آهن استان، خاطرنشان کرد: بنا به مصوبه جلسه‌ای که امروز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، سازمان برنامه و بودجه کشور، تضامین لازم را به بانک‌ها می‌دهد.

وی ادامه داد: با ارائه این تضامین، امکان عقد قرارداد برای بانک‌ها فراهم شده و با تأمین منابع مالی مورد نیاز، عملاً کار وارد فاز اجرا می‌شود؛ در این جلسه بر شتاب دادن کار‌ها توسط صندوق توسعه ملی تأکید شد.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده