تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۲۷۵۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
روابط عمومی وزارت صمت:

برداشت غیرمجاز از معدن طلای اندریان در شورای تامین بررسی شد

می متالز - مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به گزارش ایرنا با عنوان «چالش قاچاق از معدن طلا» اعلام کرد: برداشت غیرمجاز از معدن طلای «اندریان» در 2 جلسه شورای تامین آذربایجان شرقی در فرمانداری ورزقان بررسی شده است.
برداشت غیرمجاز از معدن طلای اندریان در شورای تامین بررسی شد

به گزارش می متالز، بر این اساس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در راستای اجرای مصوبات شورای تامین شهرستان و در اجرای ماده 19 قانون معادن موضوع را به فرماندهی انتظامی شهرستان ورزقان جهت اقدام لازم منعکس نمود.
گزارش حاکی است: ذکر این نکته ضروری است با عنایت به اینکه بهره برداران معادن مکلف به اجرای نکات مندرج در ماده 100 آیین نامه اجرایی بویژه حفظ و صیانت ذخایر معدنی هستند ، در صورت مشاهده تخلف موضوع در شورای معادن هر استان بررسی و تصمیات لازم اتخاذ می‌ شود.
برداشت غیرمجاز خاک طلا از معدن «اندریان» شهرستان ورزقان در آذربایجان شرقی در ماه های اخیر بازتاب گسترده ای در افکار عمومی داشته است.
برداشت غیرمجاز سنگ و خاک طلا از معدن طلای «اندریان» در ماه های گذشته، علاوه بر ضرر مادی، تبعات جانی نیز داشته است و 2 نفر در حین انجام این کار جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز مصدوم شد.
گفته می شود برخی از ساکنان روستای «اندریان»، مرکز معدن طلایی به همین نام در 70 کیلومتری شمال شرق تبریز، از معدن، خاک طلا برداشت می‌کنند و هر یک کیلوگرم از آن را 400 هزار تومان می‌فروشند.
در تایید این ادعا می توان به خبری مبنی بر کشف 6 تن سنگ و خاک طلای قاچاق به ارزش 28 میلیارد ریال در بیستم مهر ماه امسال و 500 کیلوگرم سنگ طلا در شهرستان ورزقان در هفته قبل توسط نیروی انتظامی اشاره کرد.
ورزقان یکی از شهرهای مهم معدنی آذربایجان شرقی است و آن را باید شهرستان طلایی استان نامید؛ شهرستان ورزقان دارای چندین معدن مهم طلاست که فعالیت های اکتشافی و بهره برداری در 2 معدن طلای «اندریان» و «مزرعه شادی» هم اکنون در حال انجام است؛ معدن طلای اندریان 120 هکتار وسعت و 30 میلیون تن ذخیره طلا با عیار پنج درصد دارد.
فعالیت های اکتشافی در محدوده معدن طلای «اندریان» از سال 1372 توسط شرکت منطقه ای معادن آذربایجان شروع شده است و هم اکنون نیز شرکت معدنی «زرین داغ آستارکان» با همکاری و سرمایه گذاری «شرکت پروژه زمین شناسی معدنی» از کشور گرجستان با هدف استخراج سالیانه 1400 هزار تن کانسنگ طلا و تولید طلا به روش هیپ لیچ در این معدن فعالیت می کند.

عناوین برگزیده