تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۷۶۱۹۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

نتایج اولیه مزایده خودرو‌های وارداتی دپو شده

‌می‌متالز - اعداد کلیدی در مزایده خودرو‌های وارداتی دپو شده از سوی رئیس سازمان اموال تملیکی اعلام شد.

به گزارش می‌متالز، در ۲۹ مرداد ماه امسال اعلام شد که هزار و ۶۲ خودروی خارجی وارداتی دپو شده باید به مزایده گذاشته شوند. اما در موقع تحویل اسنادی مشخص شد که تعدادی از خودرو‌ها به صورت قانونی از قبل ترخیص شده بود، در نتیجه هزار و ۴۰ دستگاه در مزایده بارگذاری شد. حدود ۵۸دستگاه خودرو نیز به دلیل مغایرتی که در اطلاعات خودرو‌ها وجود داشت از لیست مزایده خارج شدند. بر این اساس، ۹۸۲ دستگاه خودرو به ارزش هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان در مزایده قرار گرفت.

سیدعبدالمجید اجتهادی، رئیس سازمان اموال تملیکی در جلسه بازگشایی پیشنهادات ارائه شده در مزایده هزار و ۴۰ خودرو خارجی، با اشاره به ورود رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه در تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی موجود در اموال تملیکی، اظهار کرد: خودرو‌های مربوط به پرونده مطرح در دادگاه انقلاب از جمله کالا‌های رسوب شده طی چند سال گذشته در گمرکات بود.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در مورد پلاک گذاری این خودروها، افزود: این خودرو‌ها مشکلی پلاک گذاری نداشتند و مسئله مربوط به ظن قاچاق بوده است. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه گفت: دادستان تهران به عنوان ناظر در فرآیند مزایده حضور داشت و سازمان‌های اجرایی دیگر از جمله سازمان استاندارد، پلیس، گمرک و سازمان بنادر در این حوزه همکاری لازم را داشتند.

وی افزود: در این مزایده تعداد بازدیدکنندگان از سایت ستاد دولت بیش از دو میلیون و ۱۷۸هزار نفر و تعداد ثبت نام‌ها برابر با ۲۳هزار و ۱۸۰ بوده است. افرادی که پیشنهاد قیمت دادند نیز حدود ۱۳ هزار نفر بودند. اجتهادی اضافه کرد: صرفا یک شخص حقیقی برای ۲۸۱ خودرو و یک شخص حقوقی نیز برای ۲۵۸ خودرو درخواست ارسال کرده است. ۱۰ نفری که بیشترین پیشنهاد را ارائه کردند همگی از مزایده‌گران حرفه‌ای و قدیمی هستند که از قبل در سامانه حضور داشتند.

منبع: فردای اقتصاد

عناوین برگزیده