تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۱
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۷۶۲۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اثر نا آرامی‌ها بر بورس و مقایسه با رقبا / ادعای موضعیت مناسب سرمایه گذاری!

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اثر ناآرامی‌های اخیر بر نوسان شاخص و ارزیابی بازار‌های رقیب، مدعی شد بورس در موقعیت مناسب سرمایه گذاری قرار دارد!

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا جیهانی با اشاره به فضای حاکم و اثر آن بر معاملات بازار‌های مالی به ایرنا اعلام کرد: وجود امنیت جزو شروط لازم در فضای اقتصادی تلقی می‌شود. زمانی که سرمایه احساس ناامنی کند به سرعت از فضای اقتصادی فرار می‌کند. اغتشاشات چند روز گذشته بر این مساله بی‌تاثیر نبود و باعث ایجاد ترس سرمایه گذاران و نیز افت و نوسانات شاخص بورس شد.

متاسفانه سرمایه گذاران با حاشیه ریسکی که دارند و نیز تحت تاثیر ترس از تلاطم‌های اقتصادی و امنیتی به سرعت به سمت بازار‌های امن از جمله ملک، طلا و ارز حرکت خواهند کرد، اما گزارش‌های ۶ ماهه برخی شرکت‌ها بسیار مثبت بوده و قیمت‌ها در موقعیت ارزنده‌ای قرار دارد و احتمال پایان سبز در پاییز زرد برای بازار سرمایه وجود دارد.

مذاکرات برجام در شهریور و سفر رییس جمهور به نیویورک احتمال توافق را افزایش داده بود، اما لابی‌های صهیونیستی، دست به کار شدند و بحران عدم امنیت خیابانی را ایجاد کردند. اغتشاشات کف خیابان، چندان سنگین نبود، اما به حدی آن‌ها را در فضای مجازی سنگین نشان دادند که دست مذاکره‌کنندگان را محدود کرد. باید امنیت به فضای اجتماعی بازگردد تا در پاییز شاهد توافق برجام، بازگشت آمریکا به مذاکرات و دیگر اتفاقات مثبت اقتصادی بود.

بازار‌های اقتصادی مانند ملک در حباب سنگین قرار دارند که در نیم قرن اخیر تجربه نشده بود. بازار ارز هم با توجه به درآمد‌های ارزی تا پایان سال در موقعیت مطلوبی قرار دارد و افزایش بیش از رقم فعلی را تجربه نمی‌کند. بازار طلا نیز وابسته به بازار ارز و انس جهانی است که به دلیل ریزش کامودیتی‌ها و نرخ بهره فدرال از آینده چندان مناسبی برخوردار نیست.

با ارزیابی این بازارها، بورس بهترین بازاری است که می‌تواند برای ورود سرمایه گذاران جذاب باشد. چرا که ریزش بیشتری را هم نسبت به دیگر بازار‌ها تجربه کرده و در موقعیت مناسب سرمایه گذاری قرار دارد، اما نیاز است تا افراد سهام مناسب سرمایه گذاری را پیدا و با حضور بلندمدت بازدهی معقولی را از این بازار کسب کنند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده