تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۷۶۳۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رکورد کمترین بیکاری طی ۱۸ سال گذشته شکسته شد

‌می‌متالز - طبق آخرین گزارش مرکز آمار از تابستان ۱۴۰۱، نرخ بیکاری جوانان ۱۵ ساله و بیشتر به ۸.۹ درصد رسیده است که ظبق بررسی ها، این نرخ طی ۱۸ سال گذشته کمترین نرخ بیکاری بوده است.

به گزارش می‌متالز، مطابق آخرین آمار ارائه‌شده از سوی مرکز آمار، جمعیت شاغلین ١٥ساله و بیشتر در تابستان امسال، ٢٣ میلیون و ٧٧٩ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٧٤ هزار نفر افزایش داشته است. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در تابستان ۱۴۰۱، بخش خدمات با ۵۰.۴ درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ٣٣.٨ درصد و کشاورزی با ١٥.٨ درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله حاکی از آن است که ۲۳ درصد از فعالان این گروه سنی در تابستان ۱۴۰۱ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ۱۴۰۰) ٢.٧ درصد کاهش یافته است.

همچنین بررسی گزارش مرکز آمار از وضعیت اشتغال و بیکاری در تابستان سال جاری نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در این فصل، کمترین نرخ بیکاری تابستانی از سال ۸۴ به بعد بوده است.

پیش از این، کمترین نرخ بیکاری تابستانی مربوط به سال‌های ۹۹ و ۹۳ و به میزان ۹.۵ درصد بود، اما تابستان امسال این رقم به ۸.۹ درصد کاهش پیدا کرد.

رکورد کمترین بیکاری طی ۱۸ سال گذشته شکسته شد

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده