تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۷۷۰۲۶
سرویس خبر : صنایع کوچک

اصلاح ساختار سازمان استاندارد برای انجام ماموریت‌های جدید ضروری است

‌می‌متالز - رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بی‌توجهی تاریخی به نظام استاندارد کشور تاسف‌برانگیز است و در این زمینه اصلاح ساختار این سازمان برای انجام ماموریت‌های جدید ضروری است.

به گزارش می‌متالز، سید مهدی اسلام‌پناه با اشاره به اینکه کیفیت حق آحاد جامعه است، افزود: در دولت سیزدهم که مصادف با دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران است، اجرای بسیاری از تکالیف که شاید در ادوار گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در دوره تازه فعالیت این سازمان ارزیابی انطباق و صدور گواهی انطباق حلال آغاز شد، گفت: استاندارد‌های تعلیق شده صنعت خودرو رفع تعلیق و مفهوم دیپلماسی استاندارد و کیفیت اجرایی شده است. در این مدت شورای عالی استاندارد پس از ۲۰ سال با حضور مقام‌های عالی دولت احیا و مدل کیفیت جهان استاندارد تدوین شد.

اسلام‌پناه از استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان و نوظهور در راستای تسریع تجاری‌سازی آن‌ها خبر داد و اظهار داشت: تدوین سازوکار‌های جدید و تعریف طرح‌هایی برای مقابله با کم‌فروشی، تدوین سند یکپارچه غذا و راه‌اندازی پردیس نوآوری و مرکز رشد ایده‌های نوآورانه در پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد ایران از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

رئیس سازمان ملی استاندارد خطاب به مخبر بیان داشت: در این مدت کوتاه استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان و نوظهور برای تسهیل تجاری‌سازی فعال شد و همچنین نظارت‌های تخصصی در حوزه اوزان و مقیاس‌ها برای مبارزه با کم‌فروشی آغاز شد و سند یکپارچه فضا با تمرکز بر اصالت کیفیت تدوین شد.

وی بیان داشت: مخبر ساختار تشکیلاتی سازمان استاندارد پیش از تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال ۹۶ است و با وجود تغییر عنوان، ارتقاء جایگاه اداری و افزایش مأموریت‌ها و تکالیف در دوره‌های قبل اصلاح نشده است.

وی افزود: لذا برخی از وظایف کلیدی نظیر موضوع حلال، استانداردسازی خدمات، موانع دانش‌بنیان و موارد دیگری که در ساختار قبلی که هم اکنون در سازمان جاری است وجود ندارد و این بی‌توجهی تاریخی به نظام استاندارد کشور بسیار تأسف‌برانگیز است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده