تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۵
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۷۷۰۴۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
افزایش قیمت دست از سر بازار خودرو برنمی‌دارد

رکود تورمی بر بازار خودرو سایه انداخت

‌می‌متالز - بازار خودرو در چند هفته اخیر به‌واسطه اتفاقات مختلف که عمده‌ترین آن‌ها نوسانات نرخ ارز و مخابره گزارش‌های نه‌چندان امیدوارکننده از مذاکرات برجام است، با نوسان قیمت شدیدی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

به گزارش می‌متالز، بازار خودرو در چند هفته اخیر به‌واسطه اتفاقات مختلف که عمده‌ترین آن‌ها نوسانات نرخ ارز و مخابره گزارش‌های نه‌چندان امیدوارکننده از مذاکرات برجام است، با نوسان قیمت شدیدی دست‌وپنجه نرم می‌کند. بر این اساس شاهد رکود محسوس و چشمگیری در این بازار هستیم و شاید کمتر کسی حاضر باشد در این اوضاع نامساعد برای خرید خودرو اقدام خاصی کند. درعین حال متاسفانه شاهد آن هستیم که برخلاف بیشتر نقاط دنیا، حتی نبود مشتری در بازار پرالتهاب کشور نیز نمی‌تواند سبب افت قیمت محصول خاصی شود و درچند هفته اخیر به‌رغم آن‌چه ذکر شد، همچنان شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم. این رویه روز گذشته به‌عنوان نخستین روز هفته نیز همچنان ادامه داشت و نیمی از خودرو‌های موجود در بازار با رشد بها مواجه شدند. جایی که درمورد خودرو‌های داخلی شاهد افزایش قیمت یک تا ۴ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها و درعین حال افت بهای یک و ۲ میلیون‌تومانی برخی دیگر بودیم. اتفاقی که سبب شد قیمت خودرو‌هایی مانند پژو ۴۰۵SLX و تارا اتومات با ۴ میلیون‌تومان افزایش به‌ترتیب به ۳۳۸ و ۴۰۸ میلیون‌تومان برسد. همچنین در این میان قیمت پژو ۲۰۷ سقف قرمز MC با یک میلیون‌تومان کاهش به ۴۸۰ میلیون‌تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۷ میلیون‌تومان رسید. در گروه خودرو‌های چینی نیز شاهد افزایش قیمت اکثر خودرو‌های این گروه بودیم. جایی که این دسته از خودرو‌ها در بازار آزاد روز گذشته افزایش بهای ۲ تا ۱۰ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. همچنین کی‌ام‌سی T۸ نیز با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش، یک‌میلیارد و ۱۷۵ میلیون‌تومان، دیگنیتی با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش، یک‌میلیارد و ۴۲۰ میلیون‌تومان و فیدلیتی (تیپ ۲) هفت‌نفره با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش، یک‌میلیارد و ۲۸۵ میلیون‌تومان معامله شدند. همچنین در خودرو‌های خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای ۵ تا ۳۰ میلیون‌تومانی برخی خودرو‌ها بودیم. جایی که هیوندای آزرا با ۳۰ میلیون‌تومان افزایش به‌قیمت ۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون‌تومان، کیا اپتیما هیبرید با ۳۰ میلیون‌تومان افزایش، ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۲۰ میلیون‌تومان افزایش، ۳ میلیارد و ۶۰ میلیون‌تومان و هیوندای سانتافه با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش، ۳ میلیارد و ۶۰ میلیون‌تومان معامله شدند. همچنین در میان خودرو‌های خارجی لوکس نیز شاهد افزایش قیمت ۲۰ تا ۵۰ میلیون‌تومانی در برخی مدل‌ها بودیم که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. ب‌ام‌و ۷۴۰Li با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش قیمت ۱۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، فولکس تیگوان با ۲۰ میلیون‌تومان افزایش ۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون‌تومان، فولکس پاسات با ۲۰ میلیون‌تومان افزایش ۳ میلیارد و ۵۷۰ میلیون‌تومان و ولوو XC۹۰ با ۲۰ میلیون‌تومان افزایش، ۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان خریدوفروش شدند.

در نخستین روز هفته با توجه به‌نوسان نرخ ارز شاهد نوسان بهای خودرو نیز بودیم. نرخ ارز در بازار روز شنبه با ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان کار خود را آغاز کرد و پس از روندی صعودی به ۳۲ هزار و ۸۳۰ تومان رسید و درنهایت با قیمت ۳۲ هزار و ۸۵۰ تومان به‌کار خود پایان داد.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده