تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۷۷۷۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

زمان دقیق راه اندازی سامانه املاک مشخص نیست/توجه به تولید مسکن

می متالز - معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نمی‌توان درباره راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان زمان مشخص کرد گفت:مردم از ما انتظار تولید مسکن دارند اما باید دید هدف این سامانه چیست و دنبال چه می‌گردیم.
زمان دقیق راه اندازی سامانه املاک مشخص نیست/توجه به تولید مسکن

به گزارش می متالز، سید مازیار حسینی در حاشیه آزمون ورود به حرفه مهندسان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که راه اندازی سامانه املاک چه زمانی خواهد بود گفت: در مدت کوتاهی که در معاونت مسکن و ساختمان مشغول هستم به مطالعه کارهایی که باید انجام شود و اولویت بندی کنیم پرداخته ام.

وی افزود:نظر وزیر راه و شهرسازی این است که معاون مسکن و ساختمان به عنوان هماهنگ کننده دستگاهها و سایر معاونت های حوزه مسکن فعالیت کند که در این حوزه، شرکت بازآفرینی شهری، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید و بانک عامل بخش مسکن دیده شده است و قرار است میان این دستگاهها هماهنگی ایجاد کنیم.

*آنچه برای مردم اهمیت دارد تولید مسکن است

حسینی ادامه داد: آنچه برای مردم اهمیت دارد تولید مسکن است و اسم شرکت ها و معاونت ها اهمیتی ندارد. زمانی این اسامی دارای اهمیت می‌شود که به تولید محصول منجر شود. در آینده ای نزدیک قصد داریم این مسائل را ساماندهی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که در چه تاریخی این سامانه نهایی و به نتیجه می رسد، گفت: هیچ موقع از من نمی توانید تاریخ دریافت کنید باید ببینیم هدف از این سامانه چیست و به چه دردی می خورد اما در آینده زمان قابل قبولی برای تعیین تاریخ تکمیل سامانه املاک اعلام خواهد شد. من به این موضوع اشراف ندارم.

حسینی همچنین درباره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور و حواشی مربوط به ریاست آن نیز گفت: شورای مرکزی نظام مهندسی تا زمان قانونی (تیرماه سال آینده) کار خود را با همین هیئت رئیسه ادامه می‌دهد. حکم صادر شده برای ریاست این سازمان توسط رئیس‌جمهوری صادر شده و ما به دنبال همراهی با سازمان نظام مهندسی هستیم.

وی افزود:البته در نظام مهندسی اشکالاتی وجود دارد و در این رابطه با هیئت رئیسه، افراد شاخص و افرادی که در گذشته مسئولیت داشته‌اند جلساتی برگزار شده است. خبرهای خوبی را در آینده خواهیم داشت و نظام مهندسی با 500 هزار مهندس عضو بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی است که خالی از اشکال نبوده است.

حسینی تاکید کرد: باید سعی کنیم مشکلات را پالایش و دسته بندی کنیم،‌ اگر جایی فساد سیستماتیک وجود داشته باشد با تمام قوا برای برطرف کردن آن اقدام کنیم چرا که نه من و نه هیچ کس دیگری طرفدار فساد نیست.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که جلسات هماهنگی در این رابطه شروع شده و امیدوارم موارد گذشته به فراموشی سپرده شود، اظهار کرد: قانون به وزیر راه و شهرسازی اختیاراتی داده یک وزیر یک حکمی داده بود و وزیر بعدی یک حکم دیگر. همان قانون که اختیار را به وزیر قبلی داده بود به وزیر جدید هم داده است. در واقع اشخاص مهم نیستند جایگاه وزارت و اختیارات قانونی مهم است و ما هم تابع نظر وزیر هستیم.

وی در خصوص آزمون ورود به حرفه مهندسان افزود: این آزمون در ۷ رشته شهرسازی، معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، ترافیک و نقشه برداری برگزار می‌شود و صلاحیت داوطلبان سنجیده می‌شود. همچنین در کنار این آزمون ورود به حرفه مهندسان، آزمون تعیین صلاحیت کاردان های فنی در ۶ رشته و تعیین صلاحیت معماران تجربی برگزار می‌شود تا حلقه فعالان صنعت ساخت و ساز کامل شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسی سالی دو بار در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: آزمون امروز دومین مرحله از آزمون های ورود به حرفه مهندسان در سال جاری است که نسبت به آزمون نخست ۸ درصد از نظر تعداد داوطلبان افزایش داشته و ۱۴۵ هزار و ۹۸۰ نفر داوطلب، خود را در معرض این آزمون قرار داده اند. ۸۰ درصد داوطلبان را آقایان و ۲۰ درصد را خانمها تشکیل می دهند.

*شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان تا زمان مقرر قانونی آن که تیرماه سال آینده است به کار خود ادامه می دهد

حسینی درباره آخرین وضعیت شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: قرار است شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان تا زمان مقرر قانونی آن که تیرماه سال آینده است با همین هیئت رئیسه فعلی و با همین اعضای شورای مرکزی به کار خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: تعیین رئیس جدید برای شورای مرکزی نظام مهندسی کشور یک فرایند زمان‌بر است و حکم نهایی را باید رئیس جمهور صادر کند. بنابراین عملا هیئت رئیسه فعلی تا پایان دوره سه ساله خود بکار خود ادامه خواهد داد اما ما بدنبال رفع اشکالات نظام مهندسی هستیم و تاکنون جلسات متعددی با رئیس و هیئت رئیسه فعلی و برخی روسای سابق نظام مهندسی برگزار کرده ایم.

عناوین برگزیده