تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۷۷۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن ایران مطرح کرد:

استفاده از پژوهشگران و جوانان، اولویت اصلی انجمن سنگ آهن است

می متالز - رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: توجه و استفاده از پتانسیل‌های پژوهشی در کشور و تعامل جوانان خلاق با فعالان باتجربه حوزه سنگ آهن، نتایج بسیاری خوبی را برای به‌روز رسانی و ارزش آفرینی این مقوله مهم به‌همراه خواهد داشت.
استفاده از پژوهشگران و جوانان، اولویت اصلی انجمن سنگ آهن است

به گزارش می متالز، مهرداد اکبریان بیان کرد: در بحث زنجیره فولاد، مباحثی زیادی در کشور مورد بررسی قرار گرفته است تا نواقص آن مشخص و برطرف شوند. امکان فراهم‌سازی فناوری‌های ناموجود در کشور، موضوع بسیار مهمی است. البته در مواردی علی‌رغم همانندسازی تکنولوژی، باید محدودیت‌ها و شرایط کشور مانند مسائل کم‌آبی را نیز مورد توجه قرار داد. از رویکردهای اصلی انجمن سنگ آهن، عارضه‌یابی و حل این موضوعات با مشارکت و کمک جوانان و پژوهشگران کشور است. ایجاد راهکار فعلی و آتی، با ایجاد انگیزه در فعالان حوزه پژوهش حاصل خواهد شد. تعامل و همکاری پژوهشگران با فعالان حوزه سنگ آهن، می‌تواند موجبات رفع مسائل و موانع کشور را بیش از پیش فراهم کند.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران ضمن برشمردن انواع مختلف سنگ آهن در ایران، گفت: متاسفانه صنعت کشور صرفا برروی چند نوع خاص سنگ آهن متمرکز شده است. به‌عنوان مثال سنگ هماتیت دارای خلا بوده و تکنیک‌های گران و پرمصرفی برای عیارسازی و تبدیل آن به کنسانتره در کشور وجود دارد که باید مسائل مربوط به این نوع فرآیندها برطرف و مرتفع شوند.

وی در پایان صحبت‌های خود اظهار داشت: کاهش مصرف آب و هزینه‌های تولید، از اولویت‌های اصلی انجمن سنگ آهن به‌شمار می‌روند. عدم استحصال فلزات گرانبها از سنگ آهن با توجه به تک مرحله‌ای بودن پرعیارسازی در جهت رسیدن به ماده پایه، از اشکالات اصلی حوزه سنگ آهن محسوب می‌شود. جداسازی عناصر پر ارزش با ایجاد مراحل ثانویه در سایر کشورها مورد توجه قرار دارد، بنابراین باید کشور نیز به سمت استخراج هر چه بیشتر این مواد پرارزش برود. امید می‌رود که حرکت توسعه سنگ آهن کشور سرعت پیدا کند. وظایف انجمن سنگ آهن این است که مطالعات و پژوهش‌های کشور را حمایت مادی و معنوی کند و از مباحث علم و فناوری غافل نشود.

عناوین برگزیده