تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۳
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۷۹۶۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس پس از ۱۷ روز کانال مهم ۱.۴ میلیون واحدی را پس گرفت

‌می‌متالز - روند صعودی چند روز اخیر شاخص بورس امروز هم تکرار شد تا شاخص در همان ابتدای معاملات امروز پس از ۱۷ روز، کانال مهم ۱.۴ میلیون واحدی را پس بگیرد.

به گزارش می‌متالز، در حالی طی دو سال اخیر و از مرداد سال ۹۹، روند نزولی و نوسانی شاخص تداوم داشت که خط حمایتی مهم ۱.۴ میلیون واحدی از اول آبان ماه از دست رفته بود تا نگرانی‌ها از آینده کوتاه مدت بازار و بی اعتمادی‌ها تشدید شود.

براساس این گزارش، اما در پی گرانی دلار و ثبت رکورد‌های جدید ۳۶ و حتی ۳۷ هزار تومانی و ابلاغ بسته ۱۰ بندی شامل مواردی، چون توقف عرضه‌های اولیه، محدود کردن بخش فروش بازارگردان‌ها تا اطلاع ثانوی، تزریق منابع جدید توسط صندوق‌های حاکمیتی برای خرید سهام و ... روند صعودی شاخص بورس طی چند روز اخیر ادامه دار شد. به طوری که شاخص بورس در ابتدای معاملات امروز با رشد بیش از ۲۳ هزار واحدی به کانال ۱.۴ میلیونی ورود کرد.

بر این اساس انتظار می‌رود با توجه به زمان ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس، موارد مرتبط با بازار سرمایه از جمله تغییر نرخ‌های حامل‌های انرژی، دلار، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، قیمت گذاری‌های دستوری و عوارض و مالیات صادرات برخی شرکت‌ها، انتشار اوراق و تعیین نرخ بهره، رفع ابهام شده و اعتماد سهامداران به سرمایه گذاری و ورود سرمایه‌ها به بورس بازگردد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده