تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۲۸۱۵۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معامله‌گران بازار ارز‌های مجازی نگران‌تر از همیشه

‌می‌متالز - خبرگزاری بلومبرگ امروز گزارش داد در سایه بحران ورشکستگی کارگزاری FTX معامله‌گران بازار ارز‌های مجازی در حال عقب نشینی از بازار هستند.

به گزارش می‌متالز، به نقل از بلومبرگ، معامله‌گران بازار ارز‌های مجازی در حال کنارگذاشتن پلتفرم‌های معاملات آنلاین هستند تا در این مسیر از ارزش دارایی خود در برابر بحران ورشکستگی کارگزاری FTX حفاظت کنند.

این نگاه وجود دارد که روز‌های غرب وحشی دوباره به بازار ارز‌های مجازی بازگشته چرا که کارگزاری‌های مهم که زمانی شکاف‌های قیمتی در بازار را پر می‌کردند در حال پا پس کشیدن هستند.

کریس تیلور کارشناس مؤسسه GSA کپیتال می‌گوید سقوط کارگزاریی که زمانی یکی از کارگزاری‌های قابل اعتماد در بازار ارز‌های مجازی بود باعث می‌شود تا معامله‌گران حرفه‌ای به دنبال راهی برای خودداری از قرار گرفتن در معرض هر گونه پلتفرم متمرکز باشند.

وی معتقد است احتمالاً معامله‌گران به دنبال آن خواهند رفت که معاملات ارز‌های مجازی، البته در صورت فراهم شدن شرایط در کارگزاری‌ها، شبیه بورس وال استریت شود.

به گفته تیلور اعتماد معامله‌گران به کارگزاری FTX که حالا ورشکست شده بسیار بیشتر از دیگر کارگزاری‌ها فعال کنونی بوده است و حالا شاهد آن هستیم که برخی معامله‌گران بزرگ در حال عقب‌نشینی از بازار هستند. البته این مساله به طور کامل اتفاق نیفتاده و احتمالاً آن‌ها تلاش می‌کنند تا از قرار گرفتن در معرض بستر‌های معاملاتی متمرکز دوری کنند.

در حال حاضر هر بیت کوین با قیمت ۱۶۱۶۱ دلار در حال معامله است.

منبع: خبرگزاری راهبر معاصر

عناوین برگزیده