تاریخ: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۸۳۷۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

ثبت رکورد پیاپی روزانه تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا

‌می‌متالز - در ادامه موفقیت‌های ماه‌های قبل مجتمع فولاد سبا در تولید کلاف گرم و آهن اسفنجی، کارکنان پرتوان خط نورد گرم توانستند به رکورد دیگری دست یابند.

به گزارش می‌متالز، به بهانه دست‌یابی به این موفقیت‌های ارزشمند، خبرنگار ما به سراغ جمعی از مدیران، مسوولان و کارشناسان این مجتمع رفته است تا دلایل و چگونگی کسب این موفقیت‌ها را به آگاهی شما خوانندگان محترم برساند، با ما همراه باشید.

بهمن خلیلی، مدیر عملیات فولاد سبا

برای دومین بار در ماه جاری، رکورد روزانه کلاف گرم شکسته شد. کارکنان غیور این مجتمع در تاریخ ۱۳ آذر ۱۴۰۱ با تولید ۵۴۳۰ تن کلاف گرم موفق به ثبت این حماسه شدند. این رکورد در حالی به ثبت رسید که رکورد قبلی به میزان ۵۳۸۰ تن در ۱۰ مهرماه سال جاری محقق شده بود. نکته حائز اهمیت در این رکوردشکنی این است که عمده این تولیدات ضخامت‌های پایین و با کیفیت بسیار مطلوب بوده است. افزایش بهره‌وری خطوط مختلف تولیدی در کنار کارکنان خلاق و کوشا توانسته رکورد‌های متوالی روزانه و ماهانه را رقـم زند. تکرار این رکود‌ها نشانه بهبود و تثبیت شاخص‌های مؤثر بر تولید و بهبود مستمر در فرایند‌های مختلف به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ارزش‌های سازمانی در شرکت فولاد مبارکه است.

سیروس اسدی، رئیس فولادسازی

کارکنان سخت‌کوش واحد فولادسازی سبا با کاهش زمان‌های آماده‌سازی و توقفات اضطراری در کوره‌های قوس موفق به افزایش تعداد ذوب در شیفت شدند که در ثبت این رکورد نقش بسزایی داشته است. امید است با استمرار و بهبود مستمر شرایط موجود شاهد ثبت رکورد‌های بهتری در مجتمع فولاد سبا باشیم.

علیرضا فرجی، رئیس حمل مواد

همکاران واحد حمل مواد با اقدامات هماهنگ‌شده و به‌موقع خود در افزایش تولید روزانه نقش‌آفرینی کردند که ازجمله این اقدامات می‌توان به این موارد اشاره کرد: افزایش میزان ارسال آهن اسفنجی؛ افزایش میزان آماده‌به‌کاری تجهیزات و انجام استاندارد‌های تعمیراتی؛ مشارکت در جلسات کارگروه تولید کوره قوس و انجام اقدامات اصلاحی در جهت بهبود عملکرد کوره‌ها و افزایش توالی آن‌ها؛ پیگیری ارتقای کیفیت مواد اولیه و فروآلیاژ‌ها و ارسال به کوره‌ها.

جواد صباغی، رئیس ریخته‌گری مداوم

در راستای دست‌یابی به اهداف سازمان، همت و تلاش کارکنان ریخته‌گری تختال نازک در جهت حفظ آماده‌به‌کاری و استفاده بهینه از توانایی‌های بالقوه ماشین‌های ریخته‌گری و همچنین بهبود و کنترل پارامتر‌های فرایندی به ثمر نشست و بار دیگر رکورد‌های روزانه تولید تختال یکی پس از دیگری شکسته شد.

مهدی ناظم الرعایا، رئیس نورد گرم سبا

افزایش تولید کمی و کیفی محصولات نورد از رسالت‌های اصلی واحد نورد گرم سبا است که با پیگیری‌های مجدانه و برنامه‌ریزی در جلسات صبحگاهی روزانه موفق به کسب رکورد تولید روزانه شدیم. خروجی جلسات صبحگاهی به‌صورت روزانه در سطح کارگاه و جلسات مشترک تولید، تعمیرات، سرویس‌ها، کیفیت و برنامه‌ریزی تولید مطرح و رفع عیب می‌شود. افزایش سطح دانش و تجربه همکاران، اولویت‌بندی کارها، بهبود شرایط کیفی اسلب‌های ورودی از ریخته‌گری ۱ و ۲ از دیگر عوامل موفقیت‌آمیز این رکورد است. گفتنی است کیفیت به‌دست‌آمده محصولات این رکورد روزانه ۹۸.۵۵درصد است که نشان از دقت و تلاش مجموعه همکاران تلاشگر بهره‌برداری و پشتیبانی خطوط است.

احمدرضا بخشایی، رئیس نسوز

کارکنان سخت‌کوش واحد تعمیرات نسوز مجتمع فولاد سبا پا به پای همکاران خط تولید با انجام سرویس‌های به‌موقع در آماده‌سازی کوره‌های قوس و پاتیل‌ها و تاندیش‌های مذاب، کاهش توقفات اضطراری نسوز، تحویل به‌موقع تجهیزات به خطوط تولید، ارتقای کیفیت قطعات ویژه و متریال نسوز و همچنین انجام برون‌سپاری تأمین و اجرای تعمیرات نسوز در ثبت رکورد جدید نقش بسزایی ایفا کردند که این امر نشان از همدلی و همت بالای کارکنان مجموعه دارد. این در حالی است که با حفظ شرایط ایمنی برای دومین بار بعد از فروردین سال جاری در آبان‌ماه به رکورد مصرف نسوز به میزان ۷.۸۲ کیلوگرم بر تن مذاب و افزایش عمر کوره قوس به بالای ۳۶۰ ذوب دست یافتیم. با روند بسیار خوب تولید و رکورد‌های اخیر در صورت رفع محدودیت‌های انرژی ان‌شاءالله اهداف سالانه ناحیه محقق خواهد شد.

احسان عباد، رئیس دفتر فنی تولید

پس از گذر از مرحله بسیار سخت توسعه زیر سقف مجتمع فولاد سبا و علی‌رغم کمبود‌های بسیار زیاد، با همت و تلاش و همدلی کارکنان و مدیریت فولاد سبا و حمایت‌های فولاد مبارکه، بلندهمتان فولاد سبا موفق شدند به رکورد‌های ارزشمند روزانه که نویدبخش گذر از ظرفیت اسمی است دست یابند. امیدواریم با تلاش و مجاهدت کارکنان و مدیریت حکیمانه، قدرتمندتر از قبل راه رسیدن به تولید کمی و کیفی بیشتر را طی کنیم.

آرش حاجی‌پور، رئیس برنامه‌ریزی و روش‌های تولید سبا

خطوط پیوسته در کنار قابلیت‌های فراوانی که دارند به‌منظور رسیدن به حداکثر قابلیت‌ها و بهره‌وری حداکثری، نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی نیز دارند. به‌منظور تولید حداکثری و ثبت رکورد‌های پی‌درپی روزانه در این ماه، علاوه بر استفاده از طراحی و کارت ساخت بهینه‌سازی‌شده، برنامه‌ریزی تولید مناسب با در نظر گرفتن شرایط کارگاه و وضعیت سفارش‌ها انجام گرفت. این رکورد‌های پی‌درپی و پیمودن سریع مسیر رسیدن به ظرفیت اسمی مجتمع فولاد سبا و همچنین توسعه جهشی سبد محصولات سبا پس از انجام توسعه اساسی نشان از کیفیت مناسب توسعه داشته است.

روح‌الله جمالی، کارشناس تولید فولادسازی

وفاق و همدلی کارکنان در کنار کاهش زمان‌های آماده‌سازی، توقفات نسوز و تعمیرات، رژیم شارژ مناسب و انجام تنظیمات برقی متناسب با شرایط فعلی کوره‌ها باعث شد که به این نتیجه برسیم. همچنین پایش و کنترل فرایند تولید و شاخص‌های اثرگذار بر تولید نقش بسزایی در خلق این رکورد داشته است.

بهرام مرادمند، هماهنگ‌کننده تولید

استفاده از نرم‌افزار‌های مدیریتی و ثبت لحظه‌ای تولید، ابزار مناسبی جهت پیش‌بینی تولید، انتخاب روش مناسب و برنامه‌ریزی دقیق را به کارگاه می‌دهد. با اطلاعات موجود در نرم‌افزار‌ها و شرایط مناسب نگهداری تجهیزات و دانش و مهارت فنی بالای همکاران و ارتباط مؤثر و تنگاتنگ کارگاه‌ها، زمان مدیریت، توقفات، استارت‌ها و همچنین تعویض‌ها پیش‌بینی می‌شود. این در حالی است که با چنین برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌هایی ضمن کاهش ضایعات، افزایش کمی و کیفی تولید را شاهدیم که همه این موفقیت‌ها در نهایت باعث هم‌گرایی و شادابی همکاران نیز می‌گردد.

علیرضا ناظریان، رئیس دفتر فنی انرژی و سیالات

واحد‌های مختلف انرژی سیالات نیز دوشادوش سایر بخش‌های مجتمع با تلاش و پیگیری‌های لازم و با تأمین کمی و کیفی موردنیاز خطوط تولید، شرایط رکورد را فراهم کردند. همچنین واحد‌های مختلف تعمیرات و پشتیبانی شامل بازرسی فنی، تعمیرات و تعمیرگاه مرکزی، حمل‌ونقل و دفتر فنی نت و پشتیبانی با انجام به‌موقع بازرسی‌ها و کالیبراسیون، تعمیرات قطعات و تجهیزات خطوط تولید موجب افزایش آماده‌به‌کاری خطوط تولید شده و با تأمین مناسب مکانیسم‌های موردنیاز جهت انجام فرایند‌های تولید نقش مؤثری در دست‌یابی به رکورد‌های تولید ایفا کردند.

بهمن خلیلی مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا در خاتمه از حمایت‌های مدیریت و تلاش کارکنان واحد‌های تولیدی و پشتیبانی و همچنین از مدیریت و پیمانکاران توسعه مجتمع فولاد سبا که در آماده‌سازی خطوط تولید به‌خوبی نقش‌آفرینی کردند، تشکر و قدردانی نمود و کسب این موفقیت‌ها را به همه کارکنان و شرکای کسب‌وکار گروه فولاد مبارکه تبریک گفت.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده