تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۸۴۲۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش مقطعی تقاضای سنگ‌آهن در چین به خاطر کاهش سطح محدودیت‌های کرونایی

‌می‌متالز - معاملات آتی سنگ آهن در آخرین معاملات بازار سنگ آهن چین، حاکی از بهبود تقاضا برای مهم‌ترین ماده اولیه تولید فولاد بود.

به گزارش می‌متالز، معاملات آتی سنگ آهن چین در آخرین روز از معاملات با افزایش تقاضا برای واردات همراه بود.

مهم‌ترین قرارداد سنگ آهن ماه می۲۰۲۳ در بورس کالای دالیان چین نیز با ۱.۴ درصد افزایش به ۷۹۰ یوان (۱۱۳.۳۷ دلار) در هر تن رسید.

کارشناسان معتقدند این میزان از افزایش تقاضا و قیمت، ناشی از کاهش محدودیت‌های کووید-۱۹ در این کشور بوده است چرا که پیش‌بینی می‌شود با کاهش این محدودیت‌ها، مصرف این ماده افزایش یابد.

شایان ذکر است قیمت سنگ آهن دالیان از ابتدای نوامبر امسال تاکنون حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است که علاوه بر کاهش محدودیت‌های کرونایی چین، موضوع حمایت دولت این کشور از بازار‌های داخلی نیز بر رونق این بازار تأثیر داشته است.

چین روز چهارشنبه گسترده‌ترین تغییرات را در مورد محدودیت‌های ضد کرونا خود از زمان شروع همه‌گیری یعنی سه سال پیش اعلام کرد. در قالب این تصمیم، دولت چین با کاهش این محدودیت‌ها به افراد مبتلا به علائم خفیف کرونا اجازه می‌دهد در خانه قرنطینه شوند. همچنین تست کووید-۱۹ برای افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند اجباری نخواهد بود.

حال خوب بازار بورس سنگاپور

در بورس سنگاپور نیز، قرارداد اولیه ماه ژانویه سنگ‌آهن با ۲.۶ درصد افزایش به ۱۰۸.۸۵ دلار در هر تن رسید.

با توجه به تحولات اخیر در چین و تأثیرات آن بر بازار جهانی پیش‌بینی قیمت برای تحویل ۳ ماهه، از ۱۱۰ دلار در هر تن به ۱۲۰ دلار در تن افزایش یافته است. اگر چین تسهیلات اعتباری قابل توجهی را طی ۳ تا ۶ ماه آینده در نظر بگیرد، قیمت سنگ آهن احتمالاً قیمت تحویل ۳ماهه به۱۵۰ دلار در هر تن خواهد رسید.

افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار شانگهای

قرارداد‌های شاخص میلگرد در بورس آتی شانگ‌های ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۳۸۳۹ یوان در هر تن رسید. کلاف نورد گرم نیز با ۰.۶ درصد افزایش به ۳۹۴۵ یوان در هر تن معامله شد. فولاد زنگ‌نزن هم با ۰.۱درصد کاهش ۱۷۲۶۵ یوان در هر تن قیمت‌گذاری شد.

همچنین زغال‌سنگ کک شده دالیان نیز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۲۲ یوان در هر تن و کک دالیان با ۲.۵ درصد افزایش به ۲۸۹۸.۵۰ یوان در هر تن رسید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده