تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۸۵۶۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

تداوم سبزپوشی بورس در دومین روز کاری زمستان

‌می‌متالز - در جریان معاملات دومین روز کاری زمستان، شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۴۷۹ واحد (۱.۴۲ درصد) افزایش به رقم ۴۶۲ هزار و ۷۵۳ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۲۵ هزار و ۵۶۳ واحد (۱.۶۶ درصد) به تراز یک میلیون و ۵۶۳ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز یکشنبه، ۴ دی ماه، بیش از ۱۲ میلیارد و ۷۳۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۱ هزار و ۹۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۹۵ هزار و ۲ معامله به ارزش ۱۱ هزار و ۷۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۴۷ هزار و ۵۵۸ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۵ هزار و ۸۵۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۳۷ هزار و ۴۱۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۲۶ هزار و ۱۷۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲ هزار و ۵۲۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۶۳۷ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۴۲۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر با یک هزار و ۳۹۳ واحد و شرکت توسعه ملی معادن و صنایع با یک هزار و ۳۷۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت توسعه سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۳۸۱ واحد، شرکت بانک صادرات ایران با ۷۵ واحد، شرکت بانک پارسیان ۴۲ واحد، شرکت بیمه دانا با ۳۵ واحد و شرکت پست بانک ایران بندرعباس با ۳۰ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۴ دی ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۲۹.۸۹ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۷۶۸ واحد رسید.

همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۶۶ واحد، پلیمر آریاساسول با ۲۰ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۱۷.۸۸ واحد، شرکت آهن و فولاد ارفع با ۱۶ واحد و شرکت پویا زرکان آق دذه با ۱۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

بیمه پاسارگاد با ۱۳ واحد، شرکت پتروشیمی مارون با ۴ واحد، شرکت کشت و دامداری فکا با ۲ واحد، شرکت بانک دی با ۱.۲ واحد و شرکت فراورده‌های غذایی و قند چهارمحال با یک واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده