تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۵۷۲
کد خبر: ۲۸۵۷۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
در گفتگو با «می متالز» مطرح شد:

نوسان قیمتی مشکل جدی فعالان صنعت سازه

‌می‌متالز - مدیرعامل گروه کارخانجات زرین سوله جم با اشاره به اینکه مشکلی در تامین مواد اولیه وجود ندارد گفت: مشکل اصلی ما در بحث نوسانات قیمتی است که برنامه ریزی را سخت می‌کند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا زرین نژاد مدیرعامل گروه کارخانجات زرین سوله جم و عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران، در گفتگو با خبرنگار «می متالز» اظهار کرد: ما در حوزه سازه‌های فولادی فعالیت داریم. تقریبا در تمام ایران پروژه‌ای مختلفی را اجرا کرده ایم. به کشور‌های ترکمنستان و قزاقستان صادرات داشتیم و در سال ۱۳۹۰ نیز صادرکننده نمونه سازه‌های فولادی کشور شدیم. همچنین در حوزه عراق نیز فعالیت‌های بسیاری داشتیم.

وی ادامه داد: بلندترین پروژه‌ای که بین سال‌های ۹۲ تا ۹۴ اجرا کردیم متعلق به ارتش بود که سازه فلزی ۴۳ طبقه در انتهای بزرگراه شهید همت با وزن ۱۳ هزار تن بود که تحویل کارفرمای آن فجرآفرینان غدیر دادیم.

زرین نژاد با اشاره به همایش سازه‌های فولادی نیز، بیان کرد: خوشحال هستیم که پس از سه سال از همه گیری کرونا، دوباره در سال جاری این همایش را برگزار کردیم. این کنفرانس بسیار پر بار و محل هم اندیشی بین اندیشمندان، دانشجویان، فرهیختگان علمی و صنعتگران این حوزه بود. در واقع این افراد در این همایش به تبادل نظر پرداختند و پنل‌های علمی برگزار شد و چهره برتر سازه فولادی سال را انتخاب کردند. همچنین طرح‌هایی به عنوان طرح برتر انتخاب شدند. در واقع مشخص شد چه اقداماتی در حوزه سازه‌های فولادی در کشور انجام شده است. با توجه به اینکه بنده نیز در کمیته طرح برتر بودم، امسال یک طرح بسیار خوب و با ارزشی را از مشهد شاهد بودیم.

نوسان قیمتی مشکل جدی فعالان صنعت سازه

وی درباره تامین ماده اولیه نیز، اظهار کرد: در بحث تامین مواد اولیه با توجه به تولید فولاد در کشور مشکلی در این زمینه وجود ندارد. اما متاسفانه نوسان و تغییر قیمت‌ها بسیار آسیب وارد کرده است. اگر بدانیم تا ۶ ماه دیگر نوسان قیمت‌ها بین ۲ تا ۵ درصد است، می‌توان برای خودمان و کارفرما‌ها برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. اما تغییرات سینوسی بزرگترین مشکلی است که به عنوان تولیدکننده با آن مواجه هستیم.

زرین نژاد، تصریح کرد: با توجه به همه تلاشی که از دهه ۷۰ در این حوزه صنعتی شدن کشور شکل گرفته و صنایع مرتبط شروع خوبی در این دوره آغاز کردند، توانستیم خود را با علم روز منطبق کنیم و تجهیزات و ماشین آلات را وارد کنیم. همچنین منابع انسانی و تیم‌های استاندارد خوبی تربیت شدند و امروز در حوزه سازه‌های فولادی کم و کاستی‌ای وجود ندارد و می‌توان گفت تعدادی از کارخانه‌های ما با کارخانه‌های خارجی در ساخت و اجرا برابری می‌کنند. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و باید ساخت ساختمان‌ها را به سمتی ببریم که از آب کمتری در تهیه مواد اولیه آن استفاده می‌شود.

گفتگو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده