تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۱۵
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۸۶۳۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس از ابتدای سال افزایشی بود یا کاهشی

‌می‌متالز - شاخص بورس از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۲۸۰هزار واحد افزایش را طی ۱۸۵روز معاملاتی به ثبت رسانده است.

به گزارش می‌متالز، از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته تعداد ۱۶۲۴ میلیارد و ۱۳ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۰۵۵۹ هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال در بیش از ۸۰ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۹۷ دفعه طی ۱۸۵ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۲۰۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۹۲ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۱۸۵ روز، با ۲۸۰ هزار و ۶۴ واحد افزایش، معادل ۲۰.۴۸ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۶۴۷ هزار و ۳۱۵ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۱۳۲ هزار و ۴۱۴ واحد افزایش، معادل ۳۸.۰۲ درصد رشد کرد و در این مدت به رقم ۴۸۰ هزار و ۶۸۲ واحد را به نمایش گذاشته است.

شاخص بازار اول هم با ۱۸۷ هزار و ۱۴۰ واحد افزایش در این مدت به رقم یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۲۵۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۱۸ هزار و ۶۰۳ واحد رشد به عدد ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۱ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱۷.۵۹ رصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۲۴.۱۷ درصد رشد همراه شدند.

منبع: نبض بورس

عناوین برگزیده