تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۸۶۳۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۵۱ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با افزایش ۱۵۱ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته، طی چهار روز معاملاتی، تعداد ۵۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۴۵ هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۳۷۲ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۲.۱۶ درصد افت، ۲۰.۳۴ درصد رشد و ۱۳.۳۰ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۶ میلیارد و ۵۹۱ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۰۲ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۱.۱۹ و ۵.۱۶ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۱۵۱ هزار و ۱۱۴ واحد افزایش، معادل ۱۰.۱۰ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۶۴۷۶ هزار و ۳۱۵ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز با ۳۴ هزار و ۹۶۰ واحد افزایش، معادل ۷.۸۴ درصد رشد کرد و رقم ۴۸۰ هزار ۶۸۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۲۶ هزار و ۵۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۲۵۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۵۶ هزار و ۵۹۸ واحد افزایش، به عدد ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۱ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱۱.۲۰ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۸.۷۸ درصد رشد همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده