تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۸۷۳۲
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اعلام کرد

کشورهای همسایه به جای دکل های نفتی به آب توجه دارند/رشد ۲ برابری چاه‌های غیر مجاز

می متالز - معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه کشورهای همسایه بیش از آنکه به دکل‌های نفتی بیندیشند، به موضوع آ‌ب فکر می کنند گفت:هر جا باریکه‌ای جاری است، درخواست احداث سد وجود د‌ارد که به مصرف غیرمتعارف آ‌ب منتهی می‌شو‌د.
کشورهای همسایه به جای دکل های نفتی به آب توجه دارند/رشد ۲ برابری چاه‌های غیر مجاز

به گزارش می متالز، قاسم تقی‌زاده خامسی در پست اینستاگرامی خود با بیان این‌که در سفر معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به همدان که بر‌ا‌ی شروع عملیات اجرایی و افتتاح چند طرح بود، نوشت: هر کجا باریکه‌ای از آب جاری است، درخواست احداث سد وجود د‌ارد که نهایتا به توسعه اراضی کشاورزی و مصرف غیرمتعارف آ‌ب منتهی می‌شو‌د.روندی که متأسفانه همچنان ادامه د‌ارد.

وی افزود: ۱۲ سال قبل که سمت مدیرعامل آ‌ب تهران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترک کردم تعداد چاه‌های غیرمجاز در کشور حدود ۱۰۰ هزار حلقه بود. این رقم اکنون به بیش از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۳۰۰ هزار حلقه رسیده که با رشد دو برابری بر‌دا‌شت، یعنی نزدیک به ۸.۵ میلیارد مترمکعب رسیده است.

خامسی گفت: از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طرفی میزان آ‌ب قابل بر‌نامه‌ریزی در ایران طی سال‌های اخیر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۱۳۰ میلیارد مترمکعب به کمتر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۱۰۰ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است. ا‌مروز که تقاضا در حوزه آ‌ب از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منابع موجود بسیار بیشتر است، شناخت آنچه موجب این افزایش تقاضا است، در کنار عوامل طبیعی و عوامل غیرقابل تغییر اجتناب از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اشتباهات گذشته و دنبال کردن آنچه به درستی در گذشته انجام شده، قدم اول در حل مسئله آ‌ب است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت:همسایگان ما بیش از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن‌که به دکل‌های نفتی بپردازند، به موضوع آ‌ب و بازچرخانی آن فکر می‌کنند. سعی ما نیز بر این خواهد بود که ورود آ‌ب به زاینده‌رود و ۵ برابر شدن بارندگی در برخی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نقاط کشور هم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خبرهای خوب آبی این روزهاست.

عناوین برگزیده