تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۸
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۹۰۰۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
گودرزی خبر داد:

پیگیری میدانی ظرفیت معادن فلزی شهرستان بروجرد توسط معاون وزیر صمت

‌می‌متالز - نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، از پیگیری میدانی ظرفیت معادن فلزی بروجرد در سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، عباس گودرزی، در تشریح جزییات سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به حوزه انتخابیه‌اش، گفت: ما پنجشنبه گذشته پیرو جلسات مکرری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ایمیدرو وابسته به این وزارتخانه تشکیل شده بود در شهرستان بروجرد میزبان آقای محتشمی‌پور معاون وزیر صمت بودیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این سفر نشستی با معدن‌داران بروجرد همچنین اهالی روستا‌های همجوار این معادن تشکیل شد و مشکلات معدن‌داران مورد بررسی قرار گرفت، همچنین گلایه‌ها و شکایات اهالی محترم روستاهای‌های همجوار معادن مورد استماع، بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به یکی از اهداف مهم این سفر پیگیری میدانی ظرفیت معادن فلزی شهرستان بروجرد هدفگذاری شده بود، بروجرد حدود ۲۴ معدن دارد که همه آن‌ها غیرفلزی هستند و تاکنون در حوزه معادن فلزی هیچ ظرفیتی در شهرستان بروجرد شناسایی کامل و احیاء نشده است.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مستحضرید که معادن فلزی ارزش افزوده بالایی در حوزه توسعه تولید و اشتغال و همچنین تولید ثروت در یک منطقه می‌تواند ایجاد کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: با توجه به پیگیری‌های چندین ساله‌ای که توسط سازمان ایمیدرو در شهرستان بروجرد داشتیم محدوده‌هایی از اراضی این شهرستان شناسایی شده که به عنوان محدوده‌های امیدبخش مورد مطالعه مقدماتی قرار گرفته است و اکنون تمام مجوز‌های لازم صادر شده و با موافقت نهایی سازمان منابع طبیعی مطالعات تکمیلی انجام خواهد شد تا مقدمه‌ای برای اکتشاف و ورود به مراحل بعدی باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با ورود ایمیدرو و رسیدن به نتیجه ارزش اقتصادی و غنایی مطلوب در معادن فلزی از جمله فلز طلا و با ادامه کار ایمیدرو و اکتشاف و فراوری در این حوزه، دریچه‌های جدیدی از ظرفیت‌های تولید و اشتغال به روی استان و شهرستان بروجرد گشوده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده