تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۴:۱۶
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۹۰۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد 18درصدی تولیدی مس کمپانی روسی «نوریلسک نیکل»

می متالز - کمپانی روسی «نوریلسک نیکل» در سال 2018، 454 هزار تن مس از منابع روسی تولید کرد که 18 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که از محدوده پیش‌بینی‌شده 400 تا 420 هزار تن بسیار بالاتر بوده است.
رشد 18درصدی تولیدی مس کمپانی روسی «نوریلسک نیکل»

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، بر پایه گزارش منتشرشده از سوی این کمپانی روسی در سال گذشته میلادی «نوریلسک نیکل» تولید هدف‌گذاری شده خود به‌خصوص مس را به میزان قابل‌توجهی افزایش داد که در نهایت موفق شد بدون در نظر گرفتن عملیات جدید واحد Bystrinsky، 454 هزار تن مس تولید کند.
بر اساس این گزارش، رشد تولید عموماً به خاطر افزایش کنسانتره خریداری‌شده از Rostec بوده است. کمپانی «نوریلسک نیکل» اعلام کرد که کاهش اتلاف فلزات پس از بروز رسانی واحد تغلیظ Talnakh که باعث شد تولیدات این واحد به شاخص‌های اسمی خود برسد نیز به این رشد تولید کمک کرده است.
واحد Bystrinsky نیز 19 هزار تن مس تولید کرد که نسبت به تولید هدف‌گذاری شده 20 الی 25 هزار تنی، کاهش نسبی داشته است. علت افت تولید، اختلالاتِ تجهیزات در این واحد تغلیظ طی عملیات توسعه بوده است.
Sergey Dyachenko، مدیر ارشد کمپانی «نوریلسک نیکل» دراین‌باره گفت: بسیاری از این مسائل تا پایان سال گذشته برطرف شده‌اند و در سال 2019، کمپانی «نور نیکل» در تلاش است تا 40 الی 46 هزار تن مس محتوی تولید کند. همچنین این کمپانی قصد دارد در سال جاری 430 الی 450 هزار تن مس و 220 الی 225 هزار تن نیکل از منابع روسی تولید کند.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده