تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۲۹۱۳۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه اصفهان:

چشم انداز یکساله مرکز نوآوری فولاد حمایت از ۱۵۰ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی و حداقل ۱۰ هسته فناور

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه اصفهان در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این که یکی از هویت‌های اصلی در این زیست بوم فناوری فولاد را دانشگاه تعریف کردیم، گفت: چشم انداز یکساله مرکز نوآوری فولادحمایت از ۱۵۰ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی و حداقل ۱۰ هسته فناور است.

به گزارش می‌متالز، یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه اصفهان در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این که یکی از هویت‌های اصلی در این زیست بوم فناوری فولاد را دانشگاه تعریف کردیم، گفت: چشم انداز یکساله مرکز نوآوری فولادحمایت از ۱۵۰ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی و حداقل ۱۰ هسته فناور است.

وی با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری فولاد، گفت: این حرکت نه تنها آینده استان اصفهان بلکه آینده ایران را رقم خواهد زد و انشاالله مقدمه و الگویی باشد برای این که بتوانیم یک همکاری استراتژیک را بین صنایع بزرگ و دانشگاه‌های برتر کشور را رقم بزنیم، گفت: البته اتفاقاتی در گذشته بوده و شاید یکی از بیشترین و مهمترین ارتباط بین دانشگاه به لحاظ اهمیت و مبالغ ریالی بین مجتمع فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان رقم خورد که هم به مفهوم حمایت‌های از سمت اساتید و روسای دانشگاه است و هم به مفهوم حمایت مدیران عالی مجتمع فولاد بوده، اما به نظر ما نقطه‌ای که ایستاده‌ایم جای رشد خیلی جدی‌تری دارد و اگر بتواند به خلق ثروت و تبدیل به یک فرآیند مولد شود این پایدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه با تصریح این که از حدود یکسال و دوماه قبل دستور تدوین مدل رشد زیست بوم فناوری در فولاد مبارکه و این این مدل را وصل کنیم به آینده صنعت فولاد در داخل کشور مطرح شد، گفت:، چون فولاد مبارکه هم به لحاظ پیشرو بودن در داخل صنعت هم حجم سرمایه‌گذاری و هم به لحاظ ترنوور تقریبا گذشته نشان داده که الگو است.

وی بیان کرد: در راستای این مدل سعی کردیم هویت‌های مختلف در داخل این زیست‌بوم و نقش آن‌ها را مشخص کنیم و یک ارتباطاتی بین این هویت‌ها شکل دهیم بعبارتی دچار آنچه در گذشته اتفاق افتاد نشویم چرا که ما در گذشته معمولا بصورت زنجیره‌ای خوب کار می‌کردیم، ولی وقتی زنجیره و ارتباطات وجود ندارد خروجی مورد انتظار اتفاق نخواهد افتاد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه ادامه داد: یکی از هویت‌هایی که وجود آن هم برای زیست‌بوم و هم برای کشور اهمیت دارد نقش دانشگاه است که نقش بسزایی داشته در تربیت نیروی انسانی و محققین در حالی که جهت‌گیری در خود دانشگاه‌ها هم این است که نقش بسزایی در خلق ثروت و ایجاد کسب و کار داشته باشد و این محقق نخواهد شد مگر این که ارتباط معنادار جدی بین جا‌های با نیاز جدی و دانشگاه ایجاد شود.

پالیزدار افزود: و لازمه آن این است که در جهت‌هایی که همه اتفاق نظر دارند متمرکز شویم و دوم بتوانیم منابع لازم را برای این حرکت فراهم کنیم چه منابع فیزیکی و چه مادی و سوم این که بتوانیم حتی به لحاظ قرابت فیزیکی به هم نزدیک شویم برای همین یکی از پایه‌های زیست‌بوم را مراکز نوآوری داخل دانشگاه‌ها تعریف کردیم.

وی بیان کرد: اتفاقی که در این چند سال رقم خورد ابرنیاز‌ها درآمده که آنچه نیازمندی‌های آینده صنعت فولاد هست را به اشتراک بگذاریم با جامعه نخبگانی و بتوانیم منابع اولیه مالی را برای این حرکت فراهم کنیم و در نهایت بتوانیم آینده‌ای را ترسیم کنیم که اگر کسی در این مسیر گام برداشت ما این نوید را بتوانیم بدهیم که می‌تواند به کسب و کار خلق ثروت منجر شود.

پالیزدار افزود: این رسالت مراکز نوآوری فولاد دانشگاه‌های مجموعه فولاد مبارکه است حدود هفت ماهه قبل هم جلسه داشتیم و مبنایی گذاشتیم که یک تفاهم نامه‌ای امضا شود و بعد منجر به قرار داد و در ادامه منجر به افتتاح مرکز نوآوری شود و از این به بعد ما بتوانیم منابعی را تامین کنیم در داخل دانشگاه و این که شتاب دهنده‌هایی داخل دانشگاه مستقر کنیم و بتوانیم هسته‌های فناور را از دانشگاه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه ادامه داد: علاوه براین بنا براین بود که طرح‌هایی که الان فارغ از این فرآیند در داخل دانشگاه در هسته‌های فناور و اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان دانشگاه هست این را هم بررسی کنیم و صرف این فرآیند هم نباشد.

وی گفت: تعهدات شش ماه گذشته با همکاری معاونت پژوهشی، معاونت ارتباط با صنعت و مرکز نوآوری و سایر مسئولان داخل دانشگاه، محقق شد ما توانستیم براساس برنامه زمان‌بندی جلو برویم و امروز افتتاح مرکز نوآوری را در یکی از بهترین و پیشروترین دانشگاه‌های کشور شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه اظهار کرد: انشاالله در سال آینده در سالروز این افتتاحیه شاهد این باشیم که حدود ۱۵۰ پایان نامه تحصیلات تکمیلی در راستای مربوطه حمایت شده، حداقل ده هسته فناور در داخل دانشگاه توانسته باشند که رقم‌های قابل توجه اخذ کرده باشند و ارتباط در حد گفتاری نباشد.

وی تصریح کرد: همین الان هم یک عدد قابل توجهی در رابطه فارغ‌التحصیلان دانشگاه داریم که شاید ده تا مجموعه از حدود ۱۶ مجموعه از فارغ التحصلان دانشگاه صنعتی اصفهان هستند و امیدواریم این همینطور پیش برود و شاهد امید آفرینی برای نسل آینده باشیم.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری استان اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده