تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۹۳۰۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۹.۲۲ درصدی شاخص بورس در بهمن ماه

‌می‌متالز - شاخص بورس در بهمن ماه امسال طی ۱۹روز معاملاتی، با ثبت ۱۵۵هزار و ۷۷۸واحد کاهش، معادل ۹.۲۲ درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در بهمن ماه امسال تعداد ۲۰۸ میلیارد و ۹۲۸ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۳۶۳ هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال در بیش از ۱۰ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۹۶۹ دفعه طی ۱۹ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت که در مقایسه با ماه قبل خود به ترتیب ۲۵.۸۴ درصد افت، ۲۰.۴۹ درصد کاهش و ۲۴.۴۷ درصد افت را نشان می‌دهد.

این درحالی است که تعداد ۲۹ میلیارد و ۹۱۶ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۸۲ هزار و ۴ میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته که نسبت به دیماه گذشته به ترتیب ۹.۱۴ و ۴.۰۳ درصد افزایش داشته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۱۹ روز، با ۱۵۵ هزار و ۷۷۸ واحد کاهش، معادل ۹.۲۲ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۳۶۶ واحد در پایان این ماه رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۴۹ هزار و ۴۶۸ واحد کاهش، معادل ۹.۴۰ درصد افت کرد و رقم ۴۷۶ هزار و ۷۱۹ واحد را به نمایش گذاشته است.

شاخص بازار اول هم با ۱۱۵ هزار و ۳۴۷ واحد افت در این مدت به رقم یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۱۹۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۰۹ هزار و ۶۹۵ واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۹۶۶ هزار واحد رسیده‌اند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۹.۰۳ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۹.۴۵ درصد افت همراه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده