تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۹۳۶۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در ۱.۵ ساعت اول و با جهش بیش از ۷۳ هزار تایی:

شاخص بورس از خط مقاومت ۱.۸ میلیون هم گذشت/ فقط۲۰ سهم منفی/ انتظار رشد

‌می‌متالز - شاخص بورس طی ۱.۵ ساعت اول معاملات امروز با جهش بیش از ۷۳ هزار واحدی به راحتی از خط مقاومت ۱.۸ میلیون واحدی هم عبور کرد.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام طی روز‌های اخیر بعد از مدت‌ها رکود و بحران و اوضاع وخیم و نگرانی و بدبینی با رونق و افزایش متغیر‌ها مواجه شده و اکثر فعالان حقیقی و حقوقی با تکیه بر دلار ۵۵ هزار تومانی و حتی بیشتر و با پیش بینی افزایش سود شرکت‌های صادرات محور به دلیل امکان فروش ارز حاصله با قیمت‌های مناسب، امیدوارتر از قبل به آینده سهام و شرکت‌ها شده اند.

براساس این گزارش، میانگین فروش دلار حواله شرکت‌ها درحالی امروز به ۳۷۱۰۰ تومان رسیده که جهش شاخص از اول آغاز معاملات، نشان از تکرار افزایش قیمت سهام اکثر شرکت‌ها داشت. به این ترتیب دماسنج بازار سهام طی ۱.۵ ساعت اول معاملات و با جهش بیش از ۷۳ هزار واحدی به راحتی از خط مقاومت ۱.۸ میلیون واحدی هم عبور کرد.

ارزش معاملات بورس نیز با داد و ستد بیش از ۱۲.۵ میلیارد سهم به بیش از ۷.۵ هزار میلیارد تومان رسید که نشانه دیگری از خوش بینی و ورود نقدینگی به بازار است.

در جهش شاخص هم شرکت‌های بزرگ فولاد مبارکه، ملی مس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پالایشگاه اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، پالایشگاه بندر عباس و شستا با اثر بیش از ۷.۸ تا ۲.۴ هزار واحدی بیشترین سهم را داشتند.

همچنین بررسی‌ها نشان داد تنها ۲۰ سهم از میان ۴۶۷ شرکت بورسی و فرابورسی با قیمت‌های منفی نسبت به دیروز در حال داد و ستد هستند و ۴۴۷ سهم دیگر با مثبت ۷ تا یک درصد و صف خرید همراه شده اند.

با این حال اکثر کارشناسان با تکیه بر واقعیت‌های اقتصاد و تورم بیش از ۵۰ درصدی و پیش بینی‌ها از تداوم سیر گرانی دلار و...، انتظار دارند سیر صعودی شاخص و سهام در روز‌های آینده هم ادامه یابد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده