تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۶
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۹۳۰۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد:

وعده رتبه بندی جدید شرکت‌های بورسی و دو طرفه شدن بازار

‌می‌متالز - مدیرعامل بورس تهران از رتبه‌بندی جدید شرکت‌های بورسی در حوزه حاکمیت شرکتی و انتشار اوراق آتی تک سهم برای دو طرفه شدن بازار خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمود گودرزی در چهارمین نشست سالانه انجمن مالی، حاکمیت شرکتی را زیربنای موفقیت بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: شرکت‌های بورسی و فرابورسی باید با دستورالعمل حاکمیت شرکتی آشنا شوند. سال آینده شرکت‌ها در حوزه حاکمیت شرکتی رتبه‌بندی می‌شوند.

وی افزود: اتفاقات ارزشمندی طی ۱۰ سال اخیر در بازار سرمایه افتاده و ابزار‌ها توسعه یافته و نهادها، قوانین و مقررات به نحو مطلوب تغییر کرده است. در یک دهه اخیر ابزار‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم ازجمله انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری شروع به کار کردند. صندوق املاک مستغلات و صندوق بخشی در بورس تهران نیز پذیره‌نویسی شده و شروع به کار کرد.

این مقام مسوول ادامه داد: سال آینده اوراق آتی تک سهم بسیاری از نماد‌ها منتشر خواهد شد که تبلور دو طرفه شدن بازار است. بازار سرمایه با دو چالش اساسی رعایت حقوق سهامداران خرد و موانع ورود شرکت‌های دانش‌بنیان مواجه است. تک بعدی بودن بورس، حرکت برمبنای کامودیتی‌ها و نیروی انسانی متخصص در اقتصاد دیجیتال مساله ساز می‌شود.

گودرزی گفت: متأسفانه بازار سرمایه بستر مناسبی برای شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال مهیا نکرده و ورود آن‌ها رؤیای بزرگ این بازار است. بورس تهران دیگر نمی‌تواند با ساختار‌های قدیم به مسیر ادامه دهد و در صدد بروزرسانی ساختار‌ها و فعال کردن اقتصاد دیجیتال است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده