تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۲۹۳۸۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سبد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

‌می‌متالز - با افزایش محبوبیت ارز‌های دیجیتال طی چندسال گذشته، بسیاری به سرمایه‌گذاری در این بازار علاقه‌مند شده‌اند و شاهد گسترش سرمایه‌گذاری رمزارز‌ها در کشور هستیم.

به گزارش می‌متالز، اگر شما از علاقه‌مندان این بازار نوین مالی و سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال هستید، می‌دانید که اولین قدم برای یک سرمایه‌گذاری موفق و پرسود، شناسایی ارز‌های دیجیتال معتبر و آینده دار بازار است.

هم اکنون هزاران ارز دیجیتال متنوع در صرافی ارز دیجیتال عرضه شده است که هرکدام مزایا، معایب و ویژگی‌های خود را دارند. اما اکثر این ارز‌ها تنها برای مدت کوتاهی در بازار باقی می‌مانند و پس از مدتی ارزش خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل در ادامه این مقاله می‌خواهیم برخی از بهترین ارز‌های دیجیتال مناسب سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم، ارز‌هایی که می‌توانند گزینه جذابی برای سبد سرمایه‌گذاری شما باشند.

سبد سرمایه‌گذاری چیست؟

تصور کنید که ۱۰ میلیون تومان پول دارید و می‌خواهید ارز دیجیتال خریداری کنید. اگر با تمام سرمایه خود به سمت بیت کوین یا خرید تتر بروید، بسیاری از فرصت‌های بازار را از دست می‌دهید، زیرا در بسیاری از زمان‌ها، آلت کوین‌ها عملکرد قیمتی بهتری ثبت می‌کنند. هر ارز دیجیتال با توجه به اهداف، کاربرد، اخبار پیرامون آن و ده‌ها عوامل دیگر، نوسانات قیمتی را تجربه کرده و در بازار‌های صعودی به میزان‌های مختلفی رشد می‌کنند و در بازار‌های نزولی نیز به مقادیر متفاوتی کاهش قیمتی تجربه می‌کنند.

به همین دلیل به سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال پیشنهاد می‌شود تا به جای خرید ۱ ارز دیجیتال، سرمایه خود را بین چندین ارز دیجیتال مختلف پخش کنند تا در بازار‌های صعودی سود بیشتر و در بازار‌های نزولی ضرر کمتری را تجربه کنند و به فرصت‌های بیشتری در بازار دسترسی داشته باشند.

در ادامه این مقاله، برخی از ارز‌های مناسب سبد سرمایه‌گذاری سال ۲۰۲۳ را آورده‌ایم.

این ارز‌های دیجیتال را در سال ۲۰۲۳ از دست ندهید
استلار

استلار یک شبکه بلاک چینی غیرمتمرکز قدیمی و معتبر بازار است که از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به امروز موفق شده است تا جایگاه خود را در بین ارز‌های برتر بازار حفظ کند. استلار یک شبکه برای تراکنش‌های مالی و پروتکل برای ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت و مؤسسات مالی جهانی است.

این ارز دیجیتال طی سالیان گذشته نوسانات قیمتی مشابهی با بیت کوین داشته است و هم اکنون نیز از جمله ارز‌های پرسود سال ۲۰۲۳ به شمار می‌رود. پیش‌بینی می‌شود فعالیت استلار در سال ۲۰۲۳ نیز بدون مشکل ادامه پیدا کند و همراه با بازار صعودی، این آلت کوین گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود به شمار می‌رود.

لایت کوین

یکی دیگر از ارز‌های قدیمی بازار لایت کوین نام دارد که با هدف ارائه راه حل پرداخت‌های سریع، ایمن و کم هزینه تنها دو سال پس از بیت کوین و در سال ۲۰۱۱ عرضه شد. این شبکه همراه با بیت کوین تا به امروز رشد کرده است و هم اکنون در رتبه ۱۴ ارز‌های برتر بازار قرار دارد. بنیانگذار لایت کوین همچنان در این پروژه به فعالیت مشغول است و تا به امروز بیش از ۱۴۱ میلیون تراکنش در لایت کوین انجام شده است.

لایت کوین ۴ برابر سریعتر از بیت کوین است و با فناوری‌های جدید همانند NFT نیز گسترش یافته است، این شبکه همچنان به صورت گسترده استفاده می‌شود و یکی از ارز‌های دیجیتال محبوب بازار است. لایت کوین می‌تواند گزینه مناسبی برای سبد سرمایه‌گذاری شما باشد.

سندباکس

در حالی که اولین بازی بلاک چینی سال‌ها پیش عرضه شده است، اما در بازار صعودی سال ۲۰۲۱ بود که توجهات زیادی نسبت به این بخش از بلاک چین جلب شد و شاهد رشد و گسترش استفاده از بازی‌های بلاک چینی و دنیا‌های مجازی متاورسی بودیم. سندباکس نیز از جمله بازی‌های بلاک چینی محبوب بازار است که در آن فعالیت‌های مختلفی از جمله ساخت و تجربه بازی‌های متنوع امکان‌پذیر است.

سندباکس یک دنیای مجازی گسترده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در آن بازیکنان می‌توانند با انجام فعالیت‌های مختلف، علاوه بر سرگرمی کسب درآمد نیز داشته باشند. با پایان زمستان ارز‌های دیجیتال و شروع افزایش قیمت‌ها، پیش‌بینی می‌شود که بازار بازی‌های بلاک چینی نیز دوباره داغ شود و سندباکس از جمله بازی‌هایی است که در آن زمان می‌تواند بهترین عملکرد قیمتی را از خود نشان دهد.

سبد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

مانا (دیسنترالند)

همانند سندباکس، دیسنترالند از جمله متاورس‌های محبوب جهانی است که به صورت عمومی دسترسی به آن از سال ۲۰۲۰ امکان‌پذیر شده است. خرید و فروش زمین‌های مجازی LAND در این متاورس در مدت کوتاهی بسیار محبوب شد و گسترش استفاده از این متاورس، منجر به رشد قیمتی شدید توکن این اکوسیستم یعنی مانا شد.

بسیاری معتقد هستند که متاورس آینده تکنولوژی است و اگر شما نیز از جمله این افراد هستید، توکن مانا می‌تواند بهترین انتخاب برای سبد سرمایه‌گذاری سال ۲۰۲۳ شما باشد.

بایننس کوین

احتمالاً شما نیز تا به امروز نام بایننس را شنیده‌اید، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۷ شروع کرده است و هم اکنون بخش بزرگی از تراکنش‌های ارز دیجیتالی را پردازش می‌کند. بایننس در طول فعالیت خود با ارائه برخی خدمات از جمله شبکه بلاک چینی و ارز‌های دیجیتال اختصاصی خود، از یک صرافی ساده فراتر رفته و یک اکوسیستم بزرگ ارز دیجیتالی را ایجاد کرده است.

بایننس کوین نیز ارز دیجیتال این صرافی است که هم اکنون برای فعالیت‌های مختلفی در این اکوسیستم استفاده می‌شود. با افزایش استفاده و محبوبیت جهانی بایننس، این ارز دیجیتال نیز موفق شده است تا خود را به عنوان چهارمین ارز دیجیتال برتر براساس ارزش بازار معرفی کند و با ادامه فعالیت‌ها و توسعه بایننس در سال ۲۰۲۳، پیش‌بینی می‌شود بایننس کوین همچنان به روند مثبت و رو به رشد خود ادامه دهد.

سولانا

ارز دیجیتال سولانا در سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت کوتاهی با پشتیبانی از قرارداد‌های هوشمند، سرعت بالا و کارمزد پایین موفق شد تا به عنوان یکی از رقبای اتریوم جایگاه خوبی در بازار پیدا کند. سولانا مدت کوتاهی پس از عرضه، در بازار صعودی سال ۲۰۲۱ موفق شد تا توجهات زیادی را به خود جلب کند و از ۱.۷۹ دلار شروع سال، به بیش از ۲۶۰ دلار افزایش قیمتی ثبت کرد.

با این حال افزایش توجه‌ها به سولانا مشکلاتی نیز برای آن به همراه داشت و شاهد قطعی‌ها و اختلالات مداوم در این شبکه بودیم. با این حال تیم توسعه سولانا برنامه‌ریزی کرده‌اند تا در سال ۲۰۲۳ ارتقا‌ها و بهبود‌های جدیدی را در آن اعمال کنند و وعده داده‌اند تا این مشکلات را رفع کنند، موضوعی که می‌تواند دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران را بدست آورد و شاهد رشد قیمتی سولانا در سال ۲۰۲۳ باشیم.

کاردانو

کاردانو نیز از جمله دیگر رقبای قدرتمند و شناخته شده اتریوم در بازار است که آغاز فعالیت آن به سال ۲۰۱۷ بر می‌گردد. شبکه کاردانو توسط چارلز هاسکینسون، از توسعه‌دهندگان قدیمی اتریوم توسعه یافته است و هاسکینسون تا به امروز از نزدیک در توسعه و گسترش شبکه کاردانو مشارکت داشته است.

هم اکنون کاردانو پس از اتریوم، دومین بلاک چین قرارداد هوشمند برتر بازار است. برای این شبکه توسعه و بهبود‌های کوتاه و بلند مدتی در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است و با توجه به روند توسعه مداوم، امنیت و اعتبار شبکه و بنیانگذار شناخته شده، کاردانو می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب سبد سرمایه‌گذاری شما در سال ۲۰۲۳ باشد.

سبد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

نکاتی که باید قبل از سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال بدانید

در حالی که ارز‌های معرفی شده در این مقاله همگی از ارز‌های شناخته شده، معتبر و پرپتانسیل بازار هستند، اما بازار ارز‌های دیجیتال یک بازار پرریسک و پرنوسان است و مهم است قبل از خرید ارز دیجیتال تحقیق و بررسی‌های خود را انجام دهید.

فراموش نکنید تا به امروز بازار بار‌ها برخلاف پیش‌بینی‌ها حرکت و سرمایه‌گذاران تازه کار را غافلگیر کرده است و مهم است همواره در زمان سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال، مدیریت ریسک و تحقیق و بررسی بازار را فراموش نکنید.

منبع: همشهری

عناوین برگزیده