تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۲۹۴۶۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تاکید استاندار بر سرمایه گذاری ایمیدرو در استان در راستای رویکرد توزیع عادلانه منابع

‌می‌متالز - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رویکرد دولت سیزدهم در توزیع عادلانه منابع با اولویت مناطق محروم کشور ایجاب می‌کند تا مجموعه‌هایی نظیر ایمیدرو در استان سرمایه گذاری کند.

به گزارش می‌متالز، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه ۱۱ اسفند در نشست مشترک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با خبرنگاران این استان که در محل کارخانه فولادسفیددشت این استان برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر آن برنامه ریزی و اقدام دولت سیزدهم متناسب بر سند آمایش سرزمین است از همین رو امید می‌رود بر اساس این سیاست ها، ظرفیت‌های موجود در استان به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش‌های موجود در استان نرخ بالای بیکاری است که برای رفع آن می‌طلبد مجموعه‌های نظیر شرکت ایمیدرو با تسهیل سرمایه گذاری در استان، رونق اشتغال را فراهم کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، وجود ذخایر معدنی را از مهمترین ظرفیت‌های استان برشمرد و گفت: در همین راستا نقاطی برای اکتشاف در استان شناسایی و با حمایت دولت وارد فاز اجرا می‌شود که چنانچه نتیجه بخش باشد می‌تواند نقش موثری در پویایی و تحرک این بخش ایفا کند.

حیدری با اشاره به وجود کارخانه‌های متعدد فولاد در استان، اظهار داشت: در مذاکرات امروز با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصمیمات خوبی برای توسعه واحد‌های فولادی استان گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین انتظار می‌رود واحد صنعتی فولادسفیددشت گردش مالی خود در بانک‌های استان را تقویت کند.

گفتنی است، استاندار چهارمحال و بختیاری به همراه معاون وزیر صمت، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی از نحوه پیشرفت اجرایی طرح توسعه فولادسفیددشت استان بازدید کردند.

طرح فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با تولید شمش فولادی از آهن اسفنجی به ظرفیت ۸۰۰ هزارتن در سال ۱۳۸۶ پایه‌ریزی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده