تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۴۵۰
کد خبر: ۲۹۵۵۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

احتمال جریمه تعزیراتی سایپا یا ایران خودرو

می متالز - مدیرکل تعزیرات تهران گفت: حکم الزام یکی از دو شرکت سایپا یا ایران خودرو به جمع‌آوری۳۰ هزار محصول معیوب صادر و در صورت قطعیت برای نخستین‌بار در ایران اجرا می‌شود.
احتمال جریمه تعزیراتی سایپا یا ایران خودرو

به گزارش می متالز، محمدعلی اسفنانی در پاسخ به سوالی مرتبط با حکم تعزیرات در مورد شرکتی که محکوم به جمع آوری 30 هزار خودروی معیوب شده گفت: برای نخستین بار است که چنین حکمی صادر می‌شود. یکی از شرکت‌های خودروساز، اتومبیلی را تولید و توزیع کرده که از نظر استاندارد عیب‌های جدی داشت.

وی با بیان اینکه در مورد این خودرو شکایات بسیاری مطرح و رسیدگی و حکم صادر شد، گفت: حکم صادره مبنی بر الزام خودروساز به جمع آوری خودروها بود و اینکه باید در صورت امکان، عیوب را برطرف و در غیر این صورت نسبت به جبران خسارات اقدام کند. این حکم در مرحله بدوی صادر بوده و در صورت تجدیدنظرخواهی در دادگاه، بررسی و با قطعی شدن، اجرا می شود. در صورت جلب رضایت شاکیان ، اجرای حکم متوقف خواهد شد.

در همین حال علیرضا آوایی؛ وزیر دادگستری با اعلام افزایش ۶۱۳ درصدی پرونده های خودرویی درباره لزوم شفافیت در فروش محصول هشدار داد و گفت: ۵۰۰ گشت تعزیراتی از فردا تا فروردین بر قیمت‌ها نظارت خواهند کرد.

عناوین برگزیده