تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۹۷۹۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۳۰۰۰ نفر با راه‌اندازی فاز دوم کارخانه سیمان لردگان صاحب شغل می‌شوند

‌می‌متالز - فرماندار لردگان گفت: با راه‌اندازی فاز دوم کارخانه سیمان این شهرستان ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، منصور کریم‌زاده در نشستی با مدیر و صاحب کارخانه سیمان لردگان با اشاره به اینکه کارخانه سیمان در زمینی به مساحت ۱۶۸ هکتار در فاصله ۳۰ کیلومتری این شهرستان در دهستان ریگ قرار دارد، گفت: هم‌اکنون فاز دوم این کارخانه در حال ساخت و راه‌اندازی است که پیش‌بینی می‌شود تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

فرماندار لردگان افزود: فاز نخست این کارخانه با ظرفیت ۷۰۰ هزار تن سیمان خاکستری در سال با تلاش متخصصان داخلی اسفند ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسید.

کریم‌زاده اضافه کرد: با راه‌اندازی فاز دوم این کارخانه ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی بیان کرد: این کارخانه با هدف تولید سیمان‌های خاص و پوزولانی، اشتغال‌زایی مولد همراه با آموزش نیروی انسانی منطقه، حضور در بازار‌های بین‌المللی، افزایش خطوط تولید همراه با نگه‌داری و بهبود عملکرد زیست‌محیطی و صرفه‌جویی در منابع و انرژی کاهش انتشار آلاینده‌ها راه‌اندازی شده است.

محراب ادیب، مدیر کارخانه سیمان زاگرس لردگان در ادامه این نشست گفت: تلاش داریم تا هر چه زودتر فاز دوم این کارخانه را به بهره‌برداری برسانیم و هم‌اکنون تجهیزات موردنیاز خریداری شده و در گمرک موجود است که تا چند وقت دیگر بارگیری و به محل کارخانه حمل می‌شود.

وی افزود: اسکلت و سازه‌های فاز دوم در حال ساخت است و با رسیدن دستگاه‌های دیگر از گمرک مراحل نصب و راه‌اندازی انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده