تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۹۸۴۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان مطرح کرد؛

احیای واحد‌های راکد و جذب سرمایه‌گذار از ضرورت‌های تحقق شعار سال است/ نیاز به تولید محصولات صادرات محور داریم

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که ایجاد نظام‌بخشی هدفمند برای بازرسی‌ها به‌منظور تحقق وحدت رویه و انسجام بیشتر با هدف مهار تورم در استان باید تحقق پیدا کند.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: سال گذشته با تلاش جهادی و در راستای تحقق شعار سال اتفاقات خوبی در سازمان صمت استان افتاد که خروجی آن رشد ۸ درصدی در حوزه صنعت و ۲ درصدی در حوزه معدن بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲.۵ درصد اقتصاد استان مربوط به بخش صمت است، افزود: وجود ۱۹ ناحیه و شهرک صنعتی، منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان و منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه از ظرفیت‌های قابل توجه این بخش در کردستان است.

مدیرکل صمت استان کردستان در ادامه اظهارکرد: ۹۹۶ واحد صنعتی شامل ۱۶۵ واحد صنعتی غیر فعال و ۶۵۸ واحد فعال، ۳۵۵ واحد معدنی و همچنین وجود ۸۵ هزار واحد صنفی، ۱۰ اتاق اصناف و ۱۲۵ اتحادیه صنفی نقش این بخش را در تحقق شعار سال مهم کرده است.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار «مهار تورم، رشد تولید» باید نظارت هدفمند و هوشمندانه بر بازار و تلاش در مسیر رونق تولید محور حرکت همه متولیان این حوزه در بخش دولتی و خصوصی قرار گیرد، ادامه داد: احیا و راه‌اندازی واحد‌های راکد، ایجاد واحد‌های جدید با توجه به ظرفیت و توانایی‌های استان، افزایش بهره‌وری و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از ضرورت‌های تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید است.

خلیقی با تاکید بر اینکه برش استانی شعار سال در هر بخشی باید تدوین شود و از انجام کار‌های مقطعی خودداری کنیم، گفت: تسهیلگری در مسیر صدور مجوز برای سرمایه گذاران، تامین مالی حوزه تولید و ورود بخش خصوصی لازمه رونق و رشد تولید است.

تولید محصولات صادرات محور از راه‌های تحقق شعار سال است

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صمت در حوزه تولیدات بحث تولید محصولات صادرات محور از راه‌های تحقق شعار سال است، اظهارکرد: در خصوص تولید صادرات محور، برنامه‌ریزی‌های لازم تبین شده و انتظار می‌رود که ۱۰۰ درصد این برنامه‌ها در راستای تحقق شعار عملیاتی شود.

مدیرکل صمت استان کردستان با تاکید بر اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری با نام سال مهار تورم و رشد تولید مزین شده و انتظار می‌رود در هر دو حوزه مهار تورم و رشد تولید گام‌های جدی برداشته شود، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اجرایی صمت به عنوان نماینده دولت گام برداشتن در بحث کنترل تورم و آرامش بازار است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی لازم در خصوص تحقق شعار سال طراحی شده و خوشبختانه در سال گذشته در زمینه نام گذاری سال به هدف‌های کمی و کیفی دست پیدا کردیم، ادامه داد: در زمینه اشتغال آفرینی هم ۹ هزار و ۸۰۰ نفر تعهد اشتغال خود را اجرایی کردیم و رتبه اول استان را در این زمینه بدست آوردیم.

خلیقی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر ۴۲.۵ درصد اقتصاد استان در دست اداره صمت است و انتظار می‌رود با طراحی هدف‌های بلند مدت و کوتاه مدت در راستای تحقق شعار و رشد تولید گام برداریم.

وی با بیان اینکه با نظارت‌های مستمر و تدوین برنامه‌های لازم می‌توان در خصوص کنترل تورم گام برداشت، افزود: در بحث سامانه جامع تجارت به‌صورت جد ورود شده و خوشبختانه ۸۰ درصد اظهار تولید در سامانه جامع تجارت ثبت شده و انتظار می‌رود در آینده نزدیک ۲۰ درصد باقیمانده نیز در سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیرکل صمت استان همچنین گفت: افردای که در سامانه جامع ثبت‌نام نکرده و اظهار تولید نکنند، در حوزه صنعت، معدن و تجارت برابر قانون پروانه آن‌ها باطل می‌شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده