تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۱۰۵۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اطلس سرمایه گذاری کلید رونق و توسعه اشتغال کردستان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اطلس سرمایه‌گذاری به عنوان کلید و موتور محرکه رشد اقتصادی و یکی از ملزومات توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می­ شود.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: تحقق اطلس سرمایه گذاری موجب ارتقاء سطح تولید، درآمد، رفاه و اشتغال و نیز کاهش فقر در استان می‌شود.

او افزود: اطلس سرمایه‌گذاری به منظور دستیابی به یک اقتصاد پیشرفته و پویا وتسهیل فرایند سرمایه‌گذاری از طریق معرفی بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم واستفاده بهینه از منابع، امکانات، ظرفیت‌ها، توانمندی‌های موجود صورت می‌گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: هدف از اطلس سرمایه گذاری طراحی یک سامانه هوشمند متشکل از مجموعه‌ای عناصر یا الگوریتم‌های مکانی است که با تجزیه و تحلیل داده‌های موثر بر فرآیند تصمیم گیری و انتخاب سرمایه‌گذار، به ارائه پیشنهادات منطقی و کارشناسانه جهت اجرای طرح‌های سرمایه گذاری منتهی می‌شود.

خلیقی با بیان اینکه با این سامانه زمینه لازم برای تسهیل سرمایه گذاری فراهم می‌شود، ادامه داد: برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی باید بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم در استان فراهم شود و در کنار آن مشوق‌های اعمالی هم بخوبی در استان ارائه شود.

او به زنجیره فولاد اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه در بحث زنجیره فولاد ۱۷ طرح و پروژه داریم که ۵ واحد آن به ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزکی رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: این ۵ واحد در ۴ شهرستان بیجار، قروه، سقز و دیواندره با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

خلیقی گفت: زنجیره فولاد در قروه نیز در زمینه ورق گرم، اسلب هم فعالیت دارد و در حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر در این زنجیره فعالیت دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده