تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۹۸۵۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیش بینی افزایش قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳

‌می‌متالز - با توجه به رشد ذخایر مواد خام و بهبود اقتصاد چین در سال جاری، پیش بینی شده است که قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز به نقل از GMK، وب سایت خبری SteelOrbis در روز دوشنبه (۱۰ آوریل) اعلام کرد Fitch Solutions که یکی از اعضای آژانس بین المللی رتبه بندی اعتباری Fitch است، پیش بینی خود را برای قیمت سنگ آهن از ۱۱۰ دلار در هر تن به ۱۲۵ دلار در هر تن افزایش داد.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۰ آوریل) گزارش داد همانطور که آژانس بین المللی رتبه بندی اعتباری Fitch انتظار دارد، قیمت سنگ آهن چین در سال جاری ۱۲۵ دلار در هر تن خواهد بود. باید توجه داشت که این پیش بینی در میان خوش بینی بازار در مورد بهبود اقتصاد چین افزایش یافته است.

آژانس بین المللی رتبه بندی اعتباری Fitch اعلام کرد سهولت سیاست کنترل صفر بیماری برای ویروس کرونا و اصلاحات در بخش املاک و مستغلات در چین، قیمت سنگ آهن چین را در کوتاه مدت حمایت خواهد کرد.

به نقل از چندین منبع خبری، آژانس بین المللی رتبه بندی اعتباری Fitch انتظار دارد عرضه سنگ آهن تا سال ۲۰۲۸ به میزان ۳.۱ درصد رشد کند. در نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد تأسیسات جدیدی در استرالیا، برزیل و آفریقا افتتاح خواهد شد.

تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۰ آوریل) اعلام کردند آژانس بین المللی رتبه بندی اعتباری Fitch پیش بینی می‌کند که در بلندمدت قیمت سنگ آهن تا سال ۲۰۲۸ به ۵۰ دلار در هر تن کاهش یابد که دلیل آن کاهش رشد عرضه و تقاضا است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود تا ۷ آوریل ۲۰۲۳، معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان بود در محدوده ۷۹۶ یوان در هر تن اعلام شد که معادل ۱۱۵.۷۲ دلار در هر تن می‌باشد. این در حالی است که شاخص سنگ آهن در آوریل ۲۰۲۳ حدود ۱۲.۴ درصد نسبت به ۳۱ مارس ۲۰۲۳ کاهش یافته بود.

در این میان برخی معامله گران در روز دوشنبه (۱۰ آوریل) گزارش دادند قیمت سنگ آهن تحت فشار رشد عرضه مورد انتظار و تقاضای ظاهری ضعیف کاهش خواهد یافت. علاوه بر این بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار تحت تأثیر تقاضای کم فولاد و ترس از مداخله دولت در مورد تنظیم سطح قیمت مواد خام است.

فعالان بازار اعلام کردند بر اساس پیش بینی‌های کالانیش، قیمت سنگ آهن تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۹۰ دلار در هر تن کاهش می‌یابد و تنش در بازار مواد خام در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ کاهش می‌یابد. در نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد دلیل اصلی کاهش قیمت‌ها رشد ذخایر مواد خام به دلیل بازیابی منابع از برزیل، هند و احتمالاً فدراسیون روسیه و اوکراین خواهد بود. ضمن اینکه باید توجه داشت مصرف سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ در سطح پایین تری نسبت به عرضه قرار خواهد داشت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده