تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۹۹۳۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتغالزایی برای بیش از ۴هزار نفر در صنعت آذربایجان‌غربی

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴ هزار و ۴۵۳ نفر در صنعت استان طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی گفت: با صدور ۱۸۷ فقره پروانه بهره‌برداری برای واحد‌های صنعتی جدید و ورود این واحد‌ها به چرخه تولید، زمینه اشتغال مستقیم برای ۴ هزار نفر در استان فراهم شد. اشتغالزایی برای بیش از ۴هزار نفر در صنعت آذربایجان‌غربی

او می‌گوید: در سال گذشته یک هزار و ۲۸ فقره جواز تأسیس برای احداث واحد‌های صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل و راه‌اندازی این واحد‌ها بیش از ۴۷۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۸۰۲ واحد صنعتی تولیدی در استان مشغول به فعالیت هستند که برای فعال‌سازی این واحد‌ها در استان بیش از ۱۲۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

سرتیپی گفت: برای اجرای طرح‌های صنعتی تولیدی در استان ۴ هزار و ۷۷۶ فقره جواز تأسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیون و ۵۳۶ هزار میلیارد ریال صادر شده است که با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌های صنعتی پیش‌بینی می‌شود برای ۱۱۴ هزار نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده