تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۹۹۸۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهم ۱۵.۵ درصدی خوزستان از مبادله‌های تجاری کشور

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان: در استان مبادله‌های تجاری به ارزش ۱۷.۲ میلیارد دلار انجام شده که ۱۵/۵ درصد از مبادله‌های کل کشور است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا فلاح به رویکرد مثبت دولت و رئیس جمهور نسبت به صنایع و رونق اقتصادی و مبادله‌های تجاری اشاره کرد و گفت: در یکسال اخیر با برنامه ریزی مدون، اصولی و منظم توانستیم در استان خوزستان مبادله‌های تجاری به مبلغ ۱۷.۲ میلیارد دلار دست پیدا کنیم که ۱۵/۵ درصد از مبادله‌های کل کشور است. سهم ۱۵.۵ درصدی خوزستان از مبادله‌های تجاری کشور

وی سهم استان از صادرات کل کشور را ۱۳/۵ درصد اعلام کرد و افزود: در بخش واردات نیز ۱۶ درصد از کل واردات کشور به خوزستان اختصاص یافته است.

فلاح درخصوص صادرات و واردات کالا‌های غیر نفتی خوزستان در سال ۱۴۰۱ گفت: در مجموع به وزن ۱۷.۵ میلیون تُن و به ارزش ۶.۵ میلیارد دلار صادرات کالا‌های غیر نفتی داشته ایم که نسبت به مشابه سال ۱۴۰۰ از نظر وزنی ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اضافه کرد: در بخش واردات کالا‌های غیر نفتی نیز ۱۸ میلیون تن واردات به ارزش ۱۰.۷ میلیارد بوده از نظر وزنی ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است.

این مقام مسوول درخصوص صادرات کالا به کشور می‌گوید: وزن صادرات استان به کشور عراق ۴.۸ میلیون تن و ارزش آن ۸۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از نظر وزنی ۱۰ درصد کاهش داشته است.

فلاح با بیان اینکه بیشترین صادرات به عراق از ۴ نقطه مرزی استان انجام شده است، گفت: صادرات ما از مرز شلمچه به ارزش ۲۹۵ میلیون دلار، منطقه ویژه به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار، مرز چزابه ۱۲۶.۵ میلیون دلار و همچنین خرمشهر ۹۹ میلیون دلار بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده