تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۹۹۸۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت اردبیل:

بخش صنعت اردبیل ۷۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات می‌خواهد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بخش صنعت در استان اردبیل در سال‌جاری برای تحقق شعار سال هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش می‌خواهد.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: ۷۰ واحد صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل در استان اردبیل قابل احیا هستند که ۴۰ واحد از اولویت برنامه‌ریزی‌ها در سال‌جاری در مسیر احیا و افزایش توان تولید قرار دارند.

وی تصریح کرد: تا پایان سال با فعال کردن این واحد‌های تولیدی فرصت اشتغال ۶۵۰ نفر در استان اردبیل فراهم می‌آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حوزه صنعت افزایش ساخت داخلی و جایگزینی واردات را نیز هدف‌گذاری کردیم که ۱۰ واحد صنعتی در استان در این زمینه فعالیت کرده و زمینه صرفه‌جویی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار را در واردات کالا‌های غیر ضرور فراهم می‌آورند.

صادقی افزود: استان اردبیل با تولید پنل‌های خورشیدی، باطری‌های صنعتی، اسباب‌بازی، توپ و ماشین‌آلات صنعتی به نقطه‌ای رسیده که جلوی واردات بی‌رویه این کالا‌ها در سال مزین به «رشد تولید» گرفته خواهد شد.

وی به رشد متوازن در مناطق مختلف استان اردبیل در حوزه صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: با همراهی ایدرو ۱۲ طرح صنعتی در شهر‌های مختلف استان اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود تا زمینه اشتغال جوانان این مناطق فراهم آید.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ۱۵ طرح صنعتی که در قالب باشگاه هزارتایی‌ها در استان امسال در برنامه‌ریزی‌های اجرایی قرار گرفته، ۱۰ طرح به سرانجام خواهد رسید تا بر اساس تفاهمنامه امضا شده ایجاد اشتغال برای ۱۲ تا ۱۷ هزار نفر را در استان اردبیل شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: با این تلاش مؤثر در توسعه واحد‌های صنعتی، امیدواریم سهم اشتغال بخش صنعت استان به متوسط کشوری برسد.

صادقی بیان کرد: افزایش ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی را نیز به تعداد ۷۰ واحد بین ۱۰ تا ۱۵۰ درصد هدف‌گذاری کردیم که در این حوزه نیز اشتغال ۲ هزار نفر به وجود می‌آید.

وی تکمیل زنجیره تولید را از دیگر رویکرد‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و ادامه داد: در استان اردبیل زنجیره تولید صنایع سلولزی، ام. دی. اف، صنایع فلزی، خودروسازی، صنایع شیمیایی و پلیمری را به همراه صنایع نساجی شاهد خواهیم بود تا با همراهی سرمایه‌گذاران در این حوزه‌ها بتوان تولید محصولات متنوع را شاهد بود.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: احداث کارخانه آهن اسفنجی و راه‌اندازی ۲ کارخانه خودروسازی که ۸۰ درصد قطعات را بومی‌سازی کرده، دیگر برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است که در تکمیل این زنجیره‌ها تلاش مؤثری را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در سال‌جاری برای حمایت از صنعتگران هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات به شکل ثابت و سرمایه در گردش نیاز است تا این واحد‌ها رونق بیشتری پیدا کند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده