تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۹۹۸۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

هدایت نقدینگی به سمت بازار‌های مولد با اخذ مالیات از معاملات مسکن

‌می‌متالز - محمد خیری گفت: تصویب این قوانین در راستای حذف سوداگری از سوی هیات دولت و مجلس می‌تواند به عنوان بازوی کمکی در راستای حرکت نقدینگی به سمت بازار‌های مولد همچون بازار سرمایه عمل کند.

به گزارش می‌متالز، محمد خیری کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر اخذ مالیات از معاملات مکرر مسکن بر بازار سرمایه و سایر بازار‌های موازی، اظهار کرد: تصویب لایحه مذکور در حال حاضر موجب حذف سفته بازی، دلالی و کاهش خانه‌های خالی خواهد شد.

وی افزود: اجرای چنین قوانینی ضمن کاهش حباب و کنترل ورود نقدینگی (تقاضای سرمایه‌گذاری و نه مصرفی) به بازار مسکن، تعادل را بین طرف عرضه و تقاضا برقرار می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تصویب این قوانین در راستای حذف سوداگری از سوی هیات دولت و مجلس می‌تواند به عنوان بازوی کمکی در راستای حرکت نقدینگی به سمت بازار‌های مولد همچون بازار سرمایه عمل کند.

خیری گفت: مطابق اظهارات بسیاری از کارشناسان در دیدگاه کلان نیز این دست از قوانین می‌توانند زمینه را به منظور تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و حمایت از تولید فراهم کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان بیان کرد: اجرا و تحقق قوانینی همچون اخذ مالیات از معاملات مکرر روی واحد‌های مسکونی و طرح مالیات بر سوداگری در راستای هدایت نقدینگی به سمت تولید نیازمند کنترل ریسک‌های سیستماتیک، حذف قیمت‌گذاری‌های دستوری و ایجاد زیرساخت و ساز و کار‌های مناسب در بازار سرمایه است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده