تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۳۱
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۰۰۴۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
یادداشت؛

توفیقات عرصه تولید مرهون تلاش کارگران است

‌می‌متالز - کار، تولید و اشتغال محور‌های اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی است و کارگران به‌عنوان سربازان اصلی و موتور محرکه اقتصاد، پیشگام شکوفایی کشور به شمار می‌آیند.

به گزارش می‌متالز، کار، تولید و اشتغال محور‌های اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی است و کارگران به‌عنوان سربازان اصلی و موتور محرکه اقتصاد، پیشگام شکوفایی کشور به شمار می‌آیند و قدرشناسی از این قشر شریف و تکریم جایگاه و منزلت و ارتقای رضایتمندی آنان، رسالتی بر دوش مدیران و فعالان اقتصادی است و قطع به‌یقین توجه به این مساله، نقش مؤثری در افزایش بهره‌وری و رونق تولید دارد.

تولید مهم‌ترین دغدغه کشور در شرایط کنونی است و نیروی انسانی متعهد، متخصص و ماهر مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در این حوزه است که نقش ارزنده‌ای در ارتقای کمی و کیفی صنعت و اقتصاد و رونق کسب‌وکار‌ها دارد و سهم کارگران به‌عنوان پیش‌قراولان شریف عرصه تولید، سهم اصلی در ارتقا، رشد و توسعه اقتصادی است.

علاوه بر این، قشر کارگر همواره در ادوار مختلف تاریخی علاوه بر ایفای نقش مؤثر خود در تولید، در سایر مسوولیت‌های اجتماعی و ادای دین به میهن، اسلام و انقلاب اسلامی نیز خوش درخشیدند؛ تقدیم ۱۴ هزار شهید کارگر در دوران دفاع مقدس به ایران اسلامی ازجمله نمونه‌های بزرگ ایثار، ازجان‌گذشتگی و فداکاری این قشر برای دفاع از حیثیت و کیان ایران اسلامی است که، چون نگینی بر تارک جامعه کار و تولید می‌درخشد.

قداست و حرمت کارگران به‌عنوان نیروی عنصر اصلی کار و تولید، همواره مورد تأکید ادیان و جزء آمیزه‌های پراهمیت در دین اسلام بوده، به‌گونه‌ای که پیامبر مکرم اسلام (ص) بر دست کارگر بوسه زد. رهبر معظم انقلاب نیز ضمن تکریم ایشان در برهه‌های مختلف، کارگران را ستون اصلی خیمه تولید خواندند و بر لزوم تأمین امنیت شغلی این قشر تأکید کردند.

کارگران به معنای حقیقی کلمه، ستون فقرات اقتصاد، تولید و کار محسوب می‌شوند و از آنجاکه اراده کشور ما کسب استقلال و خودکفایی است، تحقق این امر مستلزم برخورداری از کارگر ماهر و توانمند است؛ بنابراین طبیعی است که تعهد، توانمندی و مهارت، هنر و خلاقیت ایشان نقشی تعیین‌کننده در توسعه و ارتقای کمّی و کیفی هر حرفه دارد که بخشی از آن نیازمند ایجاد انگیزه و اشتیاق و ارتقای منزلت و جایگاه قشر خدوم و شریف کارگر است.

کارگران در محیط‌های صنعتی و در شرایط سختِ کاری، تمام جسم و توان جسمانی خود را برای رفع نیاز کشور به کار بسته‌اند تا ضمن خودکفایی و ارتقای باور و اعتماد ملی، از خروج منابع ارزی کشور جلوگیری کنند. دستان این تلاشگران، همیشه در راه آبادانی و پیشرفت میهن عزیزمان کوشیده و همواره مفید و ثمربخش بوده است.

تأمین نیاز‌های قشر زحمت‌کش کارگر ازجمله مسوولیت‌های اساسی کارآفرینان و صاحبان حِرَف و مشاغل است و بالطبع اگر اراده‌ای برای پیشرفت و توسعه و رشد تولید و جهش اقتصادی وجود داشته باشد، در درجه اول باید منزلت و جایگاه کارگران به‌عنوان سرمایه‌های اصلی تولید حفظ شود و تأمین درخواست‌ها و نیاز‌های معقول ایشان مورد توجه قرار گیرد؛ مضاف بر این، به نحو مقتضی و شایسته از کارگران نخبه، نمونه، مبتکر و خلاق نیز قدردانی و تکریم به عمل آید.

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های اقتصادی و صنعتی کشور بخش زیادی از توفیقات خود در عرصه‌های مختلف تولید و صنعت را مرهون تلاش کارگران خود می‌داند که در شرایط سختِ کاری، همت والای خود را برای رونق تولید، رکوردشکنی و ارتقای جایگاه شرکت در عرصه اقتصاد و تولید به کار بسته‌اند و نقش اساسی خود را در این زمینه به‌خوبی ایفا نموده‌اند، مساله‌ای که همواره موردتوجه مدیران شرکت قرار داشته و عزیزان کارگر همواره مورد تکریم قرار گرفته‌اند.

یازدهم اردیبهشت فرصت مغتنمی است برای تکریم هرچه بیشتر و ارج نهادن به تلاش‌ها و مجاهدت‌های ایثارگرانی که بی ادعا و خالصانه برای عزت و سربلندی مام وطن از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند. فرخنده باد روزتان؛ بلند باد همت والایتان و سلامت باد جسم و روحتان.

محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده