تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۰۰۹۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
باوجود تعطیلات نوروزی

ارزآوری ۱۳ میلیون دلاری صادرات کالا از خراسان جنوبی

‌می‌متالز - صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی در نخستین ماه سال ۱۳ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۴۷۸ دلار ارزآوری داشت.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل گمرکات استان گفت: در این مدت ۹۹ارزآوری ۱۳ میلیون دلاری صادرات کالا ازخراسان جنوبی هزار و ۷۱۴ تُن کالای تولیدی خراسان جنوبی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شد.

کوهگرد افزود: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شد.

مدیر کل گمرکات استان گفت: صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن سبک، گازوئیل، مصنوعات پلاستیکی، نمک خوراکی، پودر بنتونیت و تخم مرغ از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

وی افزود: در این مدت همچنین بیش از ۱۷ میلیون دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد افزود: فروردین امسال ۲۳۷ تُن کالا به ارزش ۶۱۳ هزار و ۹۱۸ دلار نیز به خراسان جنوبی وارد شده که لوازم و قطعات مربوط به معدن و شاهدانه از عمده اقلام وارداتی از کشور‌های آلمان و افغانستان به استان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده