تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۰۱۰۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در فروردین ماه رقم خورد

افزایش ۴۵ درصدی صادرات کالا از گمرکات مازندران

‌می‌متالز - ناظر گمرکات مازندران: صادرات کالا از پنج گمرک نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل فروردین امسال ۴۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش می‌متالز، ناظر گمرکات مازندران گفت: ۸۶ هزار و ۷۶۲ تن کالا به ارزش ۲۱ میلیون ۷۱۴ هزار دلار کالا از پنج گمرک نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل فروردین امسال صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد افزایش داشت.


عسگر نیک نفس افزود: در این مدت بیش از ۴۰ قلم کالا شامل فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی به عراق، روسیه، ازبکستان، قزاقستان و آذربایجان صادر شده است.

وی همچنین درخصوص واردات کالا در فروردین ماه امسال افزود: در این مدت ۲۷۹ هزار و ۱۸۷ تن کالا به ارزش ۱۳۶ میلیون و ۹۱۸ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

نیک نفس گفت: ذرت دامی با ارزش ۴۷ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۳۸ میلیون دلار، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۰ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۱۱ میلیون دلار و محصولات شیمیایی با ۶ میلیون دلار مهمترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده بوده است.

ناظرگمرکات مازندران ادامه داد: امارات حدودا ۱۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۵۷ میلیون دلار، روسیه ۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۷ میلیون، ترکیه با ۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۷ میلیون دلار، هنگ گنگ با ۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۷ میلیون دلار و سوئیس با ۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۷ میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۲۵۱ هزار تن از وزن و ۱۲۴ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشور‌ها است. واردات کالا از این پنج کشور ۴۴ درصد از کل وزن و ۴۱ درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.


او گفت: درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی با احتساب ضمانت نامه‌های دریافتی بیش از یک هزارو ۸۸۴ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال بوده است.

ناظر گمرکات مازندران ادامه داد: در نخستین ماه سال‌جاری تقریبا ۱۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۵ میلیون دلاراز گمرکات مازندران ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۰۳ درصد رشدرا نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده