تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۰۱۶۵۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
دهقانی:

با واردات خودرو‌های کارکرده زمینه کاهش قیمت‌ها فراهم می‌شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید با واردات خودرو‌های کارکرده در کوتاه مدت از افزایش قیمت خودرو جلوگیری خواهد شد و زمینه کاهش قیمت‌ها در این بازار فراهم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، الهویردی دهقانی درباره واردات خودرو‌های کارکرده، گفت: در حال حاضر قیمت و کیفیت خودرو به معضلی برای مردم تبدیل شده است که این مشکل را باید با ساماندهی تولید، افزایش عرضه و توزیع مناسب رفع کرد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب دوفوریت واردات خودرو‌های کارکرده در مجلس نشان داد که نمایندگان مردم با تمامی راهکار‌های ساماندهی بازار خودرو موافق هستند و در به کارگیری این راهکار‌ها همراهی می‌کنند، همان‌گونه که پیش از این نیز در قانون ساماندهی صنعت خودرو بستر واردات خودرو را فراهم کرده بودند.

وی اضافه کرد: با واردات خودرو‌های کارکرده در کوتاه مدت از افزایش قیمت خودرو جلوگیری خواهد شد و زمینه کاهش قیمت‌ها در این بازار فراهم می‌شود، از سوی دیگر چرخه عرضه و تقاضای خودرو ساماندهی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه از آنجاکه با واردات این خودرو‌ها عرضه افزایش می‌یابد، مردم می‌توانند خودرو‌های موردنیاز خود را بدون اینکه در صف بمانند خریداری کنند، ادامه داد: با واردات خودرو‌های کارکرده، خودرو با بیشترین استاندارد و کمترین آسیب‌ها به قیمت عادلانه به دست مردم می‌رسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ما ادعا می‌کنیم که خودروساز هستیم، بنابراین کیفیت محصولات تولیدی باید به گونه‌ای باشد که بتواند نظر کشور‌های منطقه را نیز تامین کند ما اگر به درستی موقعیت خود را درک و برای آن برنامه‌ریزی کنیم می‌توانیم ضمن تامین نیاز بازار کشور، بستر صادرات را هم فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده